1dforever

Direktlänk till inlägg 21 april 2012

You are the one - kap 19 - Shopping

Av Alicia - 21 april 2012 21:58

Anna


Jag skulle precis gå och lägga mig när jag hörde att dörrklockan ringde.  Jag blev ganska förvånad.. Klockan var bara nio men jag väntade ingen, men jag gick för att titta vem det var. När jag öppnade fick jag se en rödgråten brorsdotter. Elise.

-Men herrugud gumman! Vad har hänt? sa jag och hon började gråta igen.

-Kan jag komma in? frågade hon och jag backade så att hon fick plats att gå in. Hon gick förbi mig och satte sig i soffan. Hon hade en väska och en påse med sig. Jag tog påsen och väskan och satte dem i köket. Sen gick jag ut och satte mig vid Elise igen. Jag höll om henne för hon grät fortfarande.

-Tell me what happened. sa jag och hon tog sig samman lite.

Sen berättade hon. Hon berättade hur hennes kompis hade blivit kär i henne och att hennes pojkvän hade blivit arg, hur han hade sprungit ut ur lägenheten. Och nu satt hon i min soffa och grät.

-Det kommer att bli okej Elise. Jag lovar! sa jag och hon log.

-Varför tror du det? Louis var jättearg, jag vet inte varför men när Louis är arg är han verkligen arg. Han är alltid glad och skämtar. sa hon och när hon sa det såg jag hur hela hon sken upp. Hon var verkligen kär i Louis.

-För om han verkligen älsar dig, så kommer han komma tillbaka. Har du försökt att ringa honom? frågade jag och hon skakade på huvudet. -Vill du göra det?

-Nej, inte nu. Jag är trött. Juste, kan jag få sova här? Det är nära till killarna. sa hon och jag nickade.

-Jag går och ringer dina föräldrar. sa jag och gick iväg mot köket.


Elise



-Jag går och ringer dina föräldrar. sa Anna och gick till köket. Jag gissade att det var där som telefonen var.

Jag gick iväg till hennes gästrum som jag hade sovit i för ett par veckor sen. Jag tog av mig mina byxor och bh:n. Men jag lät min tröja vara på. Jag skulle precis ta ut tandborsten ur min väska när jag kom på att jag hade gömt den. Jag hade glömt den i Louis badrum. När jag kom på den tanken kände jag tårarna bränna bakom ögonlocken. Jag la mig ner i sängen och tog min iPhone 4. Jag satte hörlurarna i öronen och tryckte på första bästa låt. Jag hde inte sett vilken det var men när jag hörde Liams röst visste jag direkt att det var Moments. Jag lyssnade på varje ord och tyckte att det var ganska lugnande. Men när Louis olo kom kunde jag bara tänka på honom. Jag somnade.


Nästa morgon



Jag vaknade av en underbar doft. Pannkakor. Det var en av de bästa egenskaperna som Anna hade, att hon lagade så himla god mat!

Jag gick ner till köket och såg att jag hade rätt. På bordet stod det en tallrik med nygräddade pannkakor. Anna satt själv och läste tidningen med en tallrik fil och blåbär.

-Godmorgon gumman! sa hon och log mot mig. -Jag gjorde pannkakor till dig.

-Godmorgon.. sa jag lite tystare och gav ett svagt leende tillbaka.

-Elise, jag hade tänkt att ta ledigt idag. Du verkar fortfarande väldigt ledsen. och jag nickade. Jag var fortfarande ledsen över att Louis bara hade sprungit ut ur grupplägenheten och försvunnit. Jag undrade verkligen vart han hade tagit vägen.

-Ehm, ja, jag är ledsen men varför ska du ta ledigt?

-För jag tror att min brorsdotter behöver mig! sa hon och jag log. Jag hade verkligen världens bästa faster. Jag gick fram och satte mig i hennes knä. Hon kramade om mig och för några sekunder kändes det som att allt var bra igen.

-Så vad vill du göra idag? För att få bort tankarna frånn allt. sa hon och kollade mig i ögonen.

-Jag vet inte.  mummlade jag och gick till min plats för att börja äta på pannkakorna. De var verkligen goda.

-Kanske shoppa? sa hon och jag nickade och log.


Efter jag hade ätit upp gick jag upp på "mitt" rum och satte på mig. Jag tog ett par höga svarta jeans och ett rosa baslinne under det. Sen tog jag min ljusa jeansjacka.  Jag packade min lilla Chanel väska med mobil, hörlurar och pengar. Sen gick jag ner till Anna som också hade tagit på sig kläder. Vi gick ner på gatan och jag slängde ett kast mot killarnas hus. Jag försökte se in i Louis lägenhets fönster men det var ingen idé. Man såg bara spegelbilden av Annas hus, det var soligt.


När vi var framme vid köpcentrumet gick vi in i nästan alla affärer. Forever 21, Top Shop, Weekday, H&M och en massa andra. Efter ett tag blev vi hungriga och vi ville äta. Vi satte oss ner på ett trevligt fik och beställde varsin ceasar sallad och Cola.

-Så hade du planerat att ringa Louis ikväll? frågade Anna efter ett tag. Jag hade faktiskt inte tänkt på honom hela dagen. Anna hade hållit mig upptagen med annat.

-Jag tror det. svarade jag. -Jag vet bara inte vad jag ska säga om han svarar.

-Säg sanningen. Att du inte är kär i Harry!

-Jag har redan sagt det.. sa jag och hon blev förvånad.

-Men varför är han arg då? jag tänkte efter.. Varför var han det? Det visste jag ju inte.

-Jag vet inte.

Hon gav mig en menande blick och återgick till äta.


När vi kom hem gick jag upp på mitt rum igen. Jag hade köpt ett par örhängen och ett par vita låga converse. Jag var väldigt nöjd, speciellt med conversen.

Men jag kom på ganska snabbt att jag behövde ringa någon av killarna. Jag ville inte ringa Louis än. Det fanns ju faktiskt en chans att han hade kommit hem.. Jag tog upp mobilen och hittadee Nialls nummer. Signalerna gick fram.


-hello?

-Hey Niall, it´s Elise.

-Hey! How are you?

-Fine. How are you?

-I´m okay. Kind of tired though. When Louis came home last night I..

-Wait Niall! Is he there right now?

-Yes. He´s in his apartment. Do you want to talk to him?

-Yes. Could you tell him?

-Of course. See you.

-See you Niall.


_____________________________________________________________________________________


Sådär! Vad tycker ni?

Kommentera!

 
 
issa

issa

22 april 2012 16:20

skriiiiiiiiiiiiiiiiiiv meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D :D :D :D
JÄTTEBRA KAPITEL!!! :)))))))))))))))))))))))) <333333333

http://www.Baranoveller.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

23 april 2012 19:34

Jätte bra! :)
Verkligen älskar den....<3

http://amandakarlstrom.blogg.no

Alicia

23 april 2012 19:52

Tack!

 
Maria

Maria

24 april 2012 07:14

Jätte bra
Mer Mer Mer

http://livemylifewithyouforever.blogg.se

Alicia

24 april 2012 16:57

Tack!

 
Ingen bild

JoJo

25 april 2012 17:45

OMG, verkligen 7kligt bra;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards