1dforever

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Alicia - 1 april 2012 19:29

Liam


-Hi Elise! sa jag och log.

-Hello Liam! sa hon. Alla andra sa hej och kramade henne. Hon satte sig i Louis knä på golvet.

-So what are we doing? frågade hon.

-Actually we were going to watch a movie! sa Harry. Hon nickade.

-Wich movie? frågade Louis.

-Harry Potter and the Chamber of Secrets. sa jag och Elise kollade konstigt på mig.

-Oh no! sa hon. -It´s so scary!

Alla skrattade åt henne. Allvarligt Elise?

-That´s so cute. sa Louis och kollade på henne. Hon kollade tillbaka och det blev en pinsam tystnad. Jag harklade mig högt.


Louis


-That´s so cute! sa jag och kollade försiktgt på henne. Hon kollade in i mina ögon och jag log. Jag ville kyssa henne men eftersom hon hade dragit sig undan på restauranten så vågade jag inte. Sen kom jag på att killarna var där. Liam harklade sig och jag kollade på honom. Sen gick Zayn och satte på filmen.

-Can we please switch seats? frågade Harry. - I can´t feel my legs! klagade han.

-Oh please! You´re not the one with an elephant in your lap! sa Zayn och tittade på Niall. Han satt nämligen i hans knä, typ i alla fall. Han  spelade ledsen och satte mig i Liams knä istället.

-You love me right? Don´t you Liam? sa han och kollade på honom med sitt "puppy face".

-Yeah, what the hell... sa Liam och Niall blev nöjd. Elise skrattade jättemycket. Jag skrattade lite jag också. Vi bytte platser och tog fram en madrass. Liam, Niall och Zayn satt på madrassen medan Harry, jag och Elise tog soffan. Elise satt i mitt knä. Jag hoppades verkligen att det skulle bli vi!

När filmen var slut satt vi bara och pratade.

-Hey, can we have a sleep over? frågade jag.

-Yes! Elise, can you please stay? It woild be so much fun! sa Niall och alla kollade på henne.

-Ehm, yeah sure! I just have to call my parents. sa hon och gick iväg. Hon gick in på badrummet.

-Omg, Louis! You´re so in to her! sa Zayn och jag rodnade lite.

-You´re right. I like her very much. But don´t you? frågade jag och alla nickade. -She´s something speciall.


Elise


När jag kom tillbaka såg alla killar ut att vara i sin egen lilla värld.

-Guys?

-Yeah? sa Harry och alla vaknade upp ur sitt koma.

-It´s officially a sleep over! sa jag och alla började hurra och ropa. - But I have to be back at noon tomorrow! We´re going sightseeing.. sa jag och de nickade.

De tog fram en extra säng till mig och vi satte på en till film. En skräckis den här gången, The Ring. Jag satte mig på en gång bredvid Louis och varje gång när det blev läskigt gömde jag mig bakom honom. Då drog han in mig i en beskyddande kram och jag var inte rädd längre. När vi skulle sova var klockan över 3 på natten. Vi hade prtat i timmar! Jag tyckte att det var härligt att ha sånna bra vänner. Synd att det bara varade i en månad till... Alla gick och hämtade saker från sina lägenheter. Mer madrasser och kuddar. Till slut var det ett hav av vita puffar över hela golvet. Det var jättemysigt att sova. Jag hade mitt huvud på Louis mage och mina fötter vid Liams huvud. Han klagade lite på att de luktade illa men jag brydde mig inte. Louis sov med Zayn bredvid sig. Zayn hade sitt huvud på Nialls ben. Niall hade sina fötter på Harrys mage som i sin turhade sitt huvud på min mage. Vi låg i en enda hög.


När jag vaknade var alla förutom Zayn vakna. Jag kastade en kudde på honom så att han också skulle vakna. Han bara mummlade till och kastade tillbaka den på mig-.- Jag gick upp tog på mig en onepiece som låg i en fotölj. Jag frös väldigt mycket. Alla satt och åt frukost.

-Goddmorning sunshine! sa Niall. Jag bara muttrade till svar för jag var väldigt morgontrött, nästan lika myscket som Zayn. Jag tittade på klockan. 11.38?

-Omg guys. Do you know what time it is? näsan skrek jag och jag såg att Zayn vaknade. -I have to go! sa jag och klädde om till mina vanliga kläder på badrummet. Louis skulle skjutsa mig. Jag sa hejdå och vi gick ner och satte oss i bilen. När vi var framme vid hotellet öppnade han dörren för mig. Vi bara stod och kollade in i varandras ögon en stund innan jag sa att jag behövde gå. Vi kramades innan han körde iväg. Fan. Jag var kär i honom.



--------------------------------------------

Ok, uppdateringen har inte vart toppen menmen. Kommentera tack!

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards