1dforever

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

As long as you love me - kap 33

Av Alicia - 2 juli 2013 18:36

 

 


 


När vi hade dansat klart gick jag bakom scenen och bytte om till en mintgrön läderkjol, en svart vit crop top med aztec mönster på och tills sist satte jag på mig några ringar och armband. Mitt hår var redan lockat. Innan jag gick ut på scenen och ställde mig framför mikrofonen med gitarren tog jag på mig ett par svarta högklackade skor. Jag tog ett djupt andetag och gick ut på scenen. Applåder mötte mig.


-Hey guys! Uhm.. So I'm only singing one song tonight.


Alla stammisar buade och suckade. Jag skrattade. Jag kände igen några av dem.


-But it's a special one. I want to dedicate this song to my boyfriend, who's actually here tonight. I love you very much.


Lite mer applåder innan jag slog ackorden. 



Jag sjöng med hela mitt hjärta. Jag ville verkligen att Niall skulle veta hur jag kände för honom. Hur mycket jag älskade honom.


And I don't want the world to see me, cause I don't think that they'd understand. When everything's meant to be broken, I just want you to know who I am.

 

Jag vill att han skulle känna hela mig. Alla mina sidor. 

När jag sjöng den sista meningen på låten såg jag rakt in i hans ögon, de såg tillbaka på mig.


I just want you to know who I am.

 

Applåderna överraskade mig, jag hade helt glömt bort att det fanns mer människor än jag och Niall där. jag ställde mkg upp.

-Thank you. sa jag och log. De fortsatte att applådera och log mot mig. 

Jag gick av scenen och ställde gitarren där också. 


Jag började gå mot platsen där min familj och vänner satt, men det tog lite tid. Alla i lokalen verkade vilja prata med mig.


-That was amazing!

-You are so talanted!

-Your voice is beautiful.

-That was the most emotional performance you have ever done, it was fantastic.

-Love the song choice!


Så småning om kom jag närmare det stora bordet där alla satt, även Danielle hade satt sig ner. Hon satt nu bredvid liam och log stort mot mig. Niall kom gåendes mot mig. han log stort och hans ögon var glansiga, det såg ut som om han hade gråtit. Jag blev genast orolig.


-Why are you crying? 

-That was so beautiful. I love you so fucking much do you know that? sa han och drog in mig i en kram. Jag kramade hårt tillbaka. Jag andades in den välbekanta doften av blandningen av hans cologne och schampoo.

-I love you too.


Vi satte oss vid de andra och jag märkte äntligen vem den okända gästen var. Det var.. Olly Murs. Olly Murs satt bredvid mig och log mot mig! Han hade sett mig sjunga! 

-Hi, I'm olly!

-I know.. sa jag och rodnade åt hur dumt det lät. Åh, sluta vara så töntig Mary! Olly skrattade lite åt mitt svar och fortsatte sedan.

-You have an amazing voice! It's outstanding how you haven't got a contract yet.

Jag skrattade lite och rodnade lite mer. 

-Thank you.


Senare på kvällen

 


Vi var nu hemma hos Niall. 

-I'm gonna order some chinese food, is that okay or do you want something else?

-That's perfect. sa jag och gick fram till honom. jag gav honom en snabb puss på munnen och började sedan gå mot hans sovrum.

-I'm gonna change.

Jag hade fortfarande på mig kjolen och crop toppen från klubben. Jag tog med min väska som mina andra kläder låg i och gick in i Nialls sovrum. Jag tog av mig min crop toppen och kjolen. Allt jag hade på mig nu var mina underkläder. Jag gick fram till spegeln som stod i hörnet av sovrummet. Jag såg skeptiskt på min egen kropp. Jag var inte överviktig, det visste jag. Men jag var definitivt inte så smal som jag ville vara. Vissa skulle beskriva min kropp som kurvig, jag skulle beskriva den som knubbig eller rent av tjock. Jag tog tag i fettet på min mage, det var för mycket. Mina armar och ben dallrade när jag rörde dem. Jag suckade. Kanske skulle jag banta? Gå på diet och börja träna? Skulle Niall tycka att jag var snyggare då? Jag skulle i alla fall tycka det. Helt klart. Jag drog fram kläderna jag hade tryckt ner i min väska. Svarta mjukisbyxor och en overzised t-shirt. Oh how sexy. Not.


-Babe, the food is here!

-I'm coming!


Jag gick ut till vardagsrummet där jag såg att han hade dukat fram på soffbordet. Det fanns jättemycket mat. Normalt så skulle jag nog vara i himlen just nu men jag var inte på humör.

Vi satte oss ner och Niall började prata om hur glad han var över att deras nya singel Best Song Ever redan var nummer 1 i så många länder, och man kunde fortfarande bara förbeställa den! Jag lyssnade bara med ena örat. Jag lade på mat från de olika  lådorna på min tallrik. Jag behöver inte äta så mycket ikväll. Jag har ju fett så det räcker, täckte jag för mig själv. Jag tog bara lite nudlar med kyckling och en klick sås. Sen började jag långsamt äta.

-Are you okay? That's not a lot of food you have there..

-I'm fine, i'm just not that hungry.

-But you're always hungry.. Are you feeling bad? Do you feel sick?

-No, I'm fine Niall. Just not hungry. 


Jag ljög, såklart.


___________________________________________________________________________________________________


Åh jag ör så excited för den här fanficen! Jag har planerat vad som kommer hända och förhoppningsvis så kommer ni gilla det! Det kommer bli lite drama ;)


Jag hinner inte läsa igenom det här kapitlet, så säg till om det är allt för mycket fel!


Snälla kommentera mer? Jag tänker inte sätta någon gräns, tyo att det måste finnar 10 kommentarer innan nösta kapitel läggs upp, men det blir ju så himla mycket roligare!


KRAM Alicia

 
 
Nora

Nora

5 juli 2013 09:37

Bra vill ha mer!!!

http://Worldofnora.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards