1dforever

Alla inlägg under september 2012

Av Alicia - 30 september 2012 21:00

 


Lea


-Clear!

Jag satte de två plattorna på mannens bröst och tryckte på knappen. Mannens kropp ryckte till, men hans hjärtade slog fortfarande inte. Jag hade elchockat honom tre gånger, och jag insåg att han inte skule vakna igen. Jag suckade och la tillbaka plattorna på akutvagnen.

-Time of death 12.48

Alla började plocka undan och gå till sina patienter. Jag hade lunch nu, så jag började gå ner mot caféterian.


-Lea!

Jag vände mig om och Sara kom springande mot mig. Sara var min bästa kollega och vän på sjukhuset.

-Hey!

-What happened with Mr. Vega, I heard they called a code blue?

-Yeah, he had a heart attack and his heart was too old. It couldn´t take it, we lost him.

-Oh, I´m sorry. Are you okay?

Jag kände efter. Nej det var jag inte. Mr. Vega hade legat på sukhuset i flera månader och vi hade blivit vänner. Det kändes konstigt att han var borta.


-No. But I will be.

Vi köpte mat och satte oss vid ett bord och började äta.

-I haven´t seen you in ages! Where have you been? frågade jag Sara och tog en tugga av min sallad.

-Well, I went home to see my parents, you remember I said that my grandmother past away a few months ago?

Jag nickade.

-Yeah, how´s your mom doing with that?

-Well, she´s doing okay but she´s still really sad. So I just went there to comfort her a bit.



Vi pratade på och sen hade jag en operation. Jag tvättade mig och gick in i operationssalen.


-We are here today to help Mrs. Soures with her kidney.

Mrs. Sources låg med ett skynke över sin kropp och hon såg lite nervös ut.

-Mrs. Sources? You don´t need to be nervous. I´ve done this hundred of times, I could do it in my sleep!

-But you won´t right?

Jag skrattade och log mot henne.

-No I won´t. Okay, we´re going to put you to sleep now, okay Mrs. Sources?


Den gamla kvinnan log mot mig och jag la masken över hennes näsa och mun. Efter 4 sekunder somnade hon.

Jag tog kniven och skar ett jack i kvinnans mage, lite under hennes revben. Det sprutade upp blod. Vad var det som hade hänt? Hade jag skurit i en artär? Nej, det fanns inga stora blodkärl där. Men varför blödde det så mycket?

-What happened? Why is she bleeding so much?

Min AT-läkare var helt utom sig. Hon skrek nästan, så chockad var hon. Men jag fattade ingenting! De andra läkarna såg lika undrande ut. Jag fick tyg för att suga upp blodet men det slutade inte blöda. Tyget hjälpte inte och blodet droppade ner för Mrs. Sources kropp. Hon förblödde.

Jag suckade för andra gången idag..


-Time of death, 14.03


Jag skyndade ut ur operationssalen och in i ett jourrum. Tårarna strömmade ner för mina kinder och jag satte mig ner på sängen. Jag tog snabbt fram mobilen och tryckte in det numret jag kunde i huvudet. Harry.


____________________________________________________________________________________


Ok, detta var ett tråkigt mellankapitel.. Men det kommer ett imorn! Docjk så kommer ViSkogen till min skola och har en föreläsning och jag vet inte hur sent det blir-.- Men det kommer ett iaf! ;)


Men hörrni, snälla kommentera mer!!! Snart är novellen slut och ni kan väll säga vad ni tycker ellet tror kommer hända? Med Harry och Lea, och med allt om Elise och Louis och Elise' föräldrar???

Ja, nu har jag suttit och skrivit alldeles för länge på en vardag när jag har prov imorgon..


Har ni hört Little Mix's nya singel föresten? DNA?? Jag älskar den! Little Mix är bandet som Zayns flickvän är med i, Perrie :) Dom vann X Factor UK 2011!


xxAliciaxx

Av Alicia - 24 september 2012 16:12

   


1. Elise' outfit. 2. Tårar.


Louis


Vi gick in på akuten och fram till receptionen.

Jag hade väldigt dåligt samvete. Först hade jag bränt pankakorna så att det nästan hade börjat brinna, sen hade jag blivi arg och skrikit på henne. Varför hade jag gjort så?

-Can I help you?

Kvinnan i receptionen tittade frågade på oss.

-Umh, yes. My girlfriend accidently burned her hand on a pan..

-Fill this out please.

Hon räckte fram en blankett till oss, jag tog den och vi satte oss på en bänk lite längre bort. Hon började fylla i blanketten, med vänster hand eftersom hon hade bränt den högra. Men det såg ut som att hon hade lite problem med det..

-Do you want me to help you?

-Thankyou.

Hon gav mig blanketten och visade vilka rutor jag skulle kryssa i. Jag tittade på henne, efter ett tag märkte hon blicken och mötte mig i en kyss.

-I´m sorry for yelling at you this morning.

-It´s okay, I wasn´t very fair.


Vi gick tillbaka till kvinnan i receptionen och hon sa att en läkare snart skulle hämta oss. Efter ett tag kom det en man i vit rock in i väntrummet.

-Elise Johansson?

-That´s me!

-Come with me please.

Vi följde efter honom in  ett rum med ett fönster, ett skrivbord och ett par stolar.

-So, I see you´ve done something to your hand? What happened?

-I grabbed a pan on the stove and I didn´t realize it was hot..

-Okay, can I take a look at it?


En timma senare gicm vi därifrån. Elise hade ett stort klumpigt bandage på handen och hade fått ett paket med painkillers, om det gjorde för ont.  Vi var påväg hem när hennes telefon ringde.

-Hello?

Hennes min gick från glad till.. Ledsen, väldigt ledsen. Hon pratade på svenska ett tag, men verkade inte närvarande. När hon la på började hon att gråta.  Jag parkerade för att trösta henne.

-Who was it? Why are you crying babe?

-It was.. my mo...my mother..

Hon hade svårt att andas och prata på grund av att hon grät så mycket. Efter ett tag lugnade hon sig.

-Well, what did she say?

-She and my father is at the Arlanda.. They´re taking the next flight to London.


_______________________________________________________________________________


Sorry! Jag har verkligen underskattat min skola när det gäller läxor och prov. -.- Inte kul asså, jag har ett mattteprov imorn. Jag satte mig ner och skrev det här ändå, men det fick bli ett kort ett. Det kommer ett till på söndag, om inte Lea skriver nått.

Vill också säga att novellen snart kommer ta slut, men sen kommer det ju en till :) <3


Men kommentarerna glesnar, kom igen nu :)

Så, alltså, kommer ett till kapitel i helgen, men kommentera på så kan jag försöka gör ett tidigare ;)
Puss, Alicia Xx

Av Alicia - 22 september 2012 22:30

   


Jag gick runt hörnet och hittade Lea rotandes i en låda med tröjor.

-Found something pretty, babe?

-Hey! I don´t know, I don´t think so.. Maybe we should go?

-Yeah.


När vi kom hem började vi plocka ur sakerna ur kassarna. Jag kom på linnet och armbandet. Jag tog diskret upp det ur min påse oh höll fram det mot Lea. Hon såg undrande på mig.

-What´s that?

-It´s for you! I bought them at the little shop.

-Are you serious? frågade hon och gick mot mig. Jag nickade glatt. Hon kastade sig om halsen på mig.

-Thankyou. I love you.

-I love you too.

Jag kysste henne.

-You´re the most perfect boyfriend ever.

-I know! sa jag och ryckte på axlarna. Hon skrattade.

Vi fortsatte att packa upp maten och satte oss sen i soffan.



Lea


-I have to go to the hospital tomorrow, my vacation is over.. sa jag efter ett tag. Min chef hade ringt igår och sagt det. Det var så synd, när jag jobbade, hade jag nästan ingen tid för något annat. Jag hade jour eller operationer hela tiden. Och det betydde ingen tid för Elise, killarna.. Eller Harry.

-Okay, I can pick you up afterwards if you want? Jag suckade och skakade på huvudet. -You don´t want me to?

-No, it´s not that. It´s just that.. When I´m working I´m almost never home, I´m always at the hospital. And since it´s monday tomorrow, I probably won´t be home untill wednesday...

-Too bad.. But promise you´ll call when you have some time off, okay?

Jag log och nickade.

-I promise.


Elise/Måndag



Jag vaknade till lukten av något bränt.. Jag rusade upp och in i köket. Det stod en stekpanna på spisen och rykte. Det var konstigt att inte brandlarmet hade börjat pipa. Utan att tänka mig för tog jag stekpannan och försökte ta den till diskhon, men den var såklart stekhet. Jag skrek till och släppte dne på golvet. Min hand var röd och gjorde jävligt ont. Louis kom inspringande i köket.

-Oh my gosh, what happened?

-Nothing I´m fine, why were the stove on?

-I was making pancakes, but I fell asleep on the couch.. sa han skamset och tiyttade ner i golvet. Jag blev sjukt arg. Jag vet inte varför men jag hade väll PMS eller nått...

-Why? Oh my gosh how could you fall asleep?

Jag tror han blev lika chockad som jag hur arg jag lät. Jag var ju arg, men jag hade inte planerat att låta så... Bitchig. Han tittade på mig, i brist på ord. Jag blev ännu argare.

-Don´t just stand there! Can you please pick it up?

Jag såg i hans ögon att han blev arg också. Och det konstiga var att, jag brydde mig inte. Det var ju hans fel att stekpannan nästan började brinna, varför var han sur?

-I´m sorry! Gosh, how´s your hand?

-It´s fine, it hurts a little.

-Elise, look at it! It´s not fine! It´s red and I´m sure it hurts more than a little. I´m taking you to a hospital.

-No! I´m fine, I don´t need to go to a hospital Louis.

-Oh don´t be so stubbern! Come on now! sa han högt. Skrek nästan.

Han såg argt på mig. Jag insåg att han inte skulle ge sig, så jag gick och tog på mig kläder. Jag måste erkänna att handen gjorde ordentligt ont, och ytan där jag hade bränt mig hade börjat bli hård och hade fått blåsor. Jag suckade, han hade rätt, jag behövde nog åka till sjukhuset.


Han stod redan med skorna på i hallen. Vi sa ingenting till varandra när jag tog min väska och tog på mig. Vi sa inte heller ett ord till varandra på hela vägen till sjukhuset. Det här var vårt första riktiga gräl. Det kändes.. Konstigt. Jag hade haft pojkvänner förut, och såklart hade vi bråkat många gånger. Men med Louis kändes det annorlunda. Som om det var helt fel, som om vi hade brutit mot lagen eller nått. Jag skrattade tyst. Som om att aldrig bråka var en lag. Det borde vara det.


Jag blev ledsen. Egentligen var det ju inte hans fel! Han hade väll inte planerat att somna i soffan och att pankakorna skulle brännas vid och nästan börja brinna! En våg av dåligt samvete skölde över mig. Jag vände mig mot honom i förarsätet.

-I´m sorry. It wasn´t your fault.

-It´s okay, I´m sorry too. It´s not like you to be so mad, what is it?

-I don´t know, pms or something. Maybe I woke up on the wrong side of the bed.

Han tog min hand ch tittade på vägen igen. Vi var snart framme vid sjukhuset.



_______________________________________________________________________________________


Jag har haft sånt sjukt dåligt samvete för att varken jag eller Lea har uppdaterat på typ en månad, jag skäms typ.

Men nu lovar jag er nästan att det kommer bli bra uppdatering igen!! Imorgon kan jag inte, ska gå på bio och vara hos en kompis. Men troligen på måndag!

Men kommentera på nu då när det äntligen har kommit ett kapitel?

xxAliciaxx

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards