1dforever

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

You are the one - kap 50

Av Alicia - 30 september 2012 21:00

 


Lea


-Clear!

Jag satte de två plattorna på mannens bröst och tryckte på knappen. Mannens kropp ryckte till, men hans hjärtade slog fortfarande inte. Jag hade elchockat honom tre gånger, och jag insåg att han inte skule vakna igen. Jag suckade och la tillbaka plattorna på akutvagnen.

-Time of death 12.48

Alla började plocka undan och gå till sina patienter. Jag hade lunch nu, så jag började gå ner mot caféterian.


-Lea!

Jag vände mig om och Sara kom springande mot mig. Sara var min bästa kollega och vän på sjukhuset.

-Hey!

-What happened with Mr. Vega, I heard they called a code blue?

-Yeah, he had a heart attack and his heart was too old. It couldn´t take it, we lost him.

-Oh, I´m sorry. Are you okay?

Jag kände efter. Nej det var jag inte. Mr. Vega hade legat på sukhuset i flera månader och vi hade blivit vänner. Det kändes konstigt att han var borta.


-No. But I will be.

Vi köpte mat och satte oss vid ett bord och började äta.

-I haven´t seen you in ages! Where have you been? frågade jag Sara och tog en tugga av min sallad.

-Well, I went home to see my parents, you remember I said that my grandmother past away a few months ago?

Jag nickade.

-Yeah, how´s your mom doing with that?

-Well, she´s doing okay but she´s still really sad. So I just went there to comfort her a bit.



Vi pratade på och sen hade jag en operation. Jag tvättade mig och gick in i operationssalen.


-We are here today to help Mrs. Soures with her kidney.

Mrs. Sources låg med ett skynke över sin kropp och hon såg lite nervös ut.

-Mrs. Sources? You don´t need to be nervous. I´ve done this hundred of times, I could do it in my sleep!

-But you won´t right?

Jag skrattade och log mot henne.

-No I won´t. Okay, we´re going to put you to sleep now, okay Mrs. Sources?


Den gamla kvinnan log mot mig och jag la masken över hennes näsa och mun. Efter 4 sekunder somnade hon.

Jag tog kniven och skar ett jack i kvinnans mage, lite under hennes revben. Det sprutade upp blod. Vad var det som hade hänt? Hade jag skurit i en artär? Nej, det fanns inga stora blodkärl där. Men varför blödde det så mycket?

-What happened? Why is she bleeding so much?

Min AT-läkare var helt utom sig. Hon skrek nästan, så chockad var hon. Men jag fattade ingenting! De andra läkarna såg lika undrande ut. Jag fick tyg för att suga upp blodet men det slutade inte blöda. Tyget hjälpte inte och blodet droppade ner för Mrs. Sources kropp. Hon förblödde.

Jag suckade för andra gången idag..


-Time of death, 14.03


Jag skyndade ut ur operationssalen och in i ett jourrum. Tårarna strömmade ner för mina kinder och jag satte mig ner på sängen. Jag tog snabbt fram mobilen och tryckte in det numret jag kunde i huvudet. Harry.


____________________________________________________________________________________


Ok, detta var ett tråkigt mellankapitel.. Men det kommer ett imorn! Docjk så kommer ViSkogen till min skola och har en föreläsning och jag vet inte hur sent det blir-.- Men det kommer ett iaf! ;)


Men hörrni, snälla kommentera mer!!! Snart är novellen slut och ni kan väll säga vad ni tycker ellet tror kommer hända? Med Harry och Lea, och med allt om Elise och Louis och Elise' föräldrar???

Ja, nu har jag suttit och skrivit alldeles för länge på en vardag när jag har prov imorgon..


Har ni hört Little Mix's nya singel föresten? DNA?? Jag älskar den! Little Mix är bandet som Zayns flickvän är med i, Perrie :) Dom vann X Factor UK 2011!


xxAliciaxx

 
 
NOOD

NOOD

3 oktober 2012 00:06

Fan vad bra! :D

http://novelleromonedirectionn.blogg.se

Alicia

5 oktober 2012 17:53

Tack!

 
Ingen bild

JoJo

13 oktober 2012 19:09

Alla kapitel e ju som sagt jättebra! O även det här! Men d kan väl bli lite drama mellan päronen o dem? Ja hade ingen aning om att de hade släppt en ny singel, så som den Mixer ja är så blev ja skitglaaad! Du räddade just mit liv Alicia!xx

Alicia

14 oktober 2012 17:51

Tack! OMD Jag är också Mixer! :) haha det var så lite så JoJo ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards