1dforever

Alla inlägg under mars 2013

Av Alicia - 28 mars 2013 16:00

 

 

 

Mary

 


När jag kom hem gick jag direkt in i köket, jag var utsvulten. Jag tog fram en skål, en sked, mjölk och ett flingpaket. Det låg en lapp på diskbänken, värst vad jag fick lappar idag då!


Mary, we're on our way to your grandmother. She needs help with the garden. Love mom

 


Jag suckade och fortsatte att äta mina flingor. Vad skulle jag göra idag då? När jag hade ätit klart satte jag ner skålen i diskmaskinen, tog min väska och gick upp till mitt rum. Jag kände för att ta en dusch, så ja satte påvattnet och började klä av mig.

Det var skönt att rensa skallen lite. Jag tänkte ändå alltid bäst i duschen.


När jag kom ut smörjde jag in mig med body lotion från Victoria's Secret och satte upp mitt hår i en handuk. Jag gick till min garderob och började leta efter kläder. Jag tog fram svarta underkläder, ett par mjukisbyxor och ett BOY linne. Sen sminkade jag mig lätt med mascara, lite puder och sist satte jag på ett rosa läppstift. Jag släppte ut håret och drog fram hårtorken ur en låda under handfatet. När håret var torrt så satte jag upp det i en slarvig bulle, jag orkade inte göra något speciellt. Sist men inte minst hängde jag ett uggle-halsband runt halsen.


Eftersom jag inte hade något att göra sen så tog jag fram min macbook och satte mig på sängen. Jag skrollade igenom Tumblr, Twitter och Facebook. Jag tittade inte på mina mentions, jag undvek allt hat. Jag var på bra humör idag och jag ville att det förblev så. Dessutom hade jag ju lovat Niall. På tal om Niall.. Min iPhone ringde och jag log när jag såg namnet på skärmen.


-Hi Niall!

-Hey! Sorry I couldn't pick up, We were busy doing that interview. 

 


Jag kom ihåg. Niall skulle ju konfirmera att vi var ett par på deras nästa intervju! Hade han gjort det?


-So.. How did it go? Did you say it?


-Yeah, I did! The interview should be out by tonight, we'll see how things goes. What are you doing?


-Oh, not much really. Just got home, took a shower, nothing special. Quite boring actually.


-So you wouldn't mind coming to the photoshoot then?


-Sure.. if I'm not in the way?


-No, of course not! You're my girlfriend, you could never be in the way. sa han och mitt hjärta smälte lite. 


-We can come pick you up, we're leaving the interview now. Be ready in ten minutes?


-Right. See you soon. 


-Love you!


-Love you!


Jag sprang runt i huset och packade ner allt jag kunde behöva i min väska. Jag tog fram mina TOMS och ett par solglasögon. När jag hörde bilen köra upp utanför min dörr sprang jag in i badrummet en sista gång och sprutade mig med Wera Wangs parfym, Lovestruck. Jag tog min mobil, plånbok och nycklar. Sen gick jag ut ur huset, låste och satte mig i bilen. Det var en stor silvrig van. Längst bak satt Harry, Louis och Zayn, i mitten satt Niall. Jag satte mig bredvid honom. Längst fram satt Liam och en stor man som jag gissade var Paul.


-Hey babe. sa Niall och kysste mig.

-Hi!


_________________________________________________________________________________________________


Så! Here you go, men snälla kjommentera? Skriv vad som helst, det blir så mycket roligare då! Ni kan skriva vad ni tycker om kapitlet, om ni tycker att något saknas i novellen, eller något sånt! :)


Kram babes ;)


Alicia

Av Alicia - 26 mars 2013 19:45

     

     

 

Niall



Det var fantastiskt hur nära Mary och jag hade kommit. Vi hade inte känt varandra speciellt länge, precis blivit ett par och vi sa redan att vi älskade varandra. Det hade kommit så naturligt, jag lade inte äns märke till närmar sa det för första gången. Jag tror att hon hade blivit lite chockad, och glad, först men hon svarade snabbt. Jag är bara glad att jag har någon som älskar mig på det sättet. Jag hade inte haft en flickvän sen innan X Factor, och det adr varit ensamt. Louis. Liam och Zayn har ju flickvänner, nu när jag har Mary är Harry den enda i bandet som inte har någon.
Även fast vi inte hade sagt det i en intervju eller konfirmerat att jag och Mary var ihop på något annat sätt så hade en del fans listat ut det. Det fanns bilder på oss tillsammans, så det gick en massa rykten. Allt från att Mary var en syster jag inte visste att jag hade, till att hon var en ny bandmedlem. Däribland fanns såklart att vi var ett par.


-What are you thinking about?


Jag vaknade ur mina tankar. Mary fnissade åt mig och jag log mot henne.


-Us.
-What about us?
-Just what people think about us. I know there's fans that can tell we're together. Maybe we should confirm it or something?


Jag såg hur hon tänkte efter. Hon nickade.


-Yeah. I mean they're going to find out sometime, and since some people already think they know, it's only fair to ler them know the truth.

-Okay. I'll confirm it in the next interview we do.

-Good. sa hon och lutade sig fram. Jag mötte henne halvvägs och kysste henne. 


-Have you got any hate? I know the other girls do, but have it gotten that far?


Mary

 

Jag hade ju fått hat, ganska mycket. Men jag hade inte låtit det påverkat mig. Jag var osäker på mig själv, och det var svårt att ta emot åsikter från folk som gömmer sig bakom skärmen. 


-Ehm.. I get some hate, yes.


Jag såg direkt hur ledsen han blev. Han fick tårar i ögonen och suckade. 

-Are you okay?

I den stunden, allt jag hade gömt inom mig, allt jag inte vågade släppa ut, släpptes. Jag kände hur tårarna rann ner för mina kinder. NIall la sina armar runt mig och höll mig hårt.

-It's okay. It's okay baby.


Så satt vi länge. Niall frågade vad som hade sagt, och jag sa sanningen såklart. När jag hade upprepat alla ord som folk hade skrivit til mig, grät också Niall. Efter ytteligare en timme hade både jag och Niall lugnat oss. Vi hade kommit överäns om att han fortfarande skulle konfirmera att vi var ett par i nästa intervju de gjorde. Han sa att han också skulle säga till dem att sluta, eftersom det gjorde mig så ledsen.


-I love you, you know that right? sa han fter ett tag. Jag satt i hans famn i soffan. Jag mötte hans blick.

-Of course. I love you too.

-And don't listen to them, promise me?

-I'm going to try. It's not that easy.

-I know babe. But promise me.

-I promise. sa jag efter några sekunder. Det skulle inte vara lä'tt, men jag lyssnade på Niall. Jag vett att han bara vill mitt bästa.


Nästa dag

 


Jag vaknade i Nialls säng. Utan Niall.. När jag somnade låg han bredvid mig, men nu var sängen tom. Jag hade sovit i hans lånade t-shirt så jag drog på mig ett par jeans och gick ut från sovrummet. Jag letade igenom lägenheten men Niall fanns ingenstans. Sist gfick jag in i köket, var jag hittade en lapp på köksbordet. Det var Naiils handstil, och det stod:


It turned out I have a meeting right now, after that an interview and then a photoshoot. Sorry babe. Call me when you wake up. Love you xx

 


Jag suckade och letade fram min telefon. Jag slog Nialls nummer och la telefonen mot örat. Flera signaler gick fram men  ingen svarade. Jag ringde en gång till, men när han inte svarade den gången heller la jag ner mobilen och gick in i sovrummet igen. Jag plockade ihop mina saker och la ner dem i min väska, jag bestämde mig för att åka hem till mig. Vem vet hur länge Niall är borta? Jag bytte inte från Nialls t-shirt till min tröja, den var ganska mysig. Den var förstor för mig, och jag älskade oversize tröja av alla slag så den var perfekt. Sen satte jag på mig mina skor och gick mot bussen. Jag skyndade mig lite, eftersom den senaste gången jag gick här höll det på att gå illa. 


____________________________________________________________________________________________


Jag ber så sjukt mycket om ursäkt! Verkligen, förlåt! Jag har haft jättemycket i skolan och jag tror Amanda har haft det också, dessutom är jag sjuk :/ Men här är det! 


Glöm inte att kommentera nu!!   


Alicia

Av Alicia - 10 mars 2013 20:00


Mary


Vi bara satt i soffan och kollade på film, stunden kändes så overklig men ändå sann. Min Niall, bara min. Egentligen inte, men ibland känns det så. 

-This movie is great. Sa Niall till mig och log, jag log tillbaka och svarade. 

-Yes! 

Niall kollade mig i ögonen och smekte mig sedan försiktigt på kinden. Jag kunde inte sluta le, det här är mitt liv nu. 

Vi fortsatte kolla på filmen och bara myste. 


-Niall, I'm tired. I think I need to sleep now. 

-It's okay, but I will stay here. Goodnight. Sa Niall och ställde sig upp och kramade om mig och sedan kysste han mig. 

-Goodnight, I love you!

-I love you too!

Jag gick in i hans sovrum där han lagt ut en madrass på golvet, han valde att han skulle sova på madrassen efter som att jag är gäst. Det tackar jag självklart för, men han ska ju inte behöva byta sovplats bara för att jag kom.

Niall hade lagt fram en av hans tröjor som jag skulle ha när jag sov över, efter som att jag inte hade tagit med mig någon packning. Jag satte på mig tröjan och kröp ner under täcket.

Första tanken var -vilken skön säng! Seriöst, jag har inte legat i en skönare säng förut. 

Jag kollade twitter lite snabbt och såg massa tweets, men jag var för trött för att orka läsa alla. Jag läste några och la sedan bort mobilen. 


Nästa dag

-Good morning love! Sa Niall till mig och smekte min kind. Jag vände på mig och såg ett stort leende och världens snyggaste ögon. Havsblåa, dessutom. Jag log emot han och satte mig upp. 

-Good morning! Sa jag och pussade honom på munnen. 

-I will make the breakfast today! So, sit down and take a deep breath, bye. Sa han och gick iväg.

-Oh okay, sure. Thanks, I love you! Skrek jag efter honom.


Jag kunde inte somna om så istället tog jag fram min iPhone och kollade Twitter. 

"Fuck you, your not even beautiful! I hate you" 

"Why do you exist? You're fat"

"OMG, are you niall's girlfriend?! You're cute"

Jag har fått stå ut med mycket hat nu på senaste tiden, mycket om att jag är ful och fet. Självklart bryr jag mig, jag tar åt mig allt som alla skriver. Dåliga saker också. Men jag får många posetiva tweets och det glädjer mig, sådana tweets brukar jag svara. Ibland svarar jag på de negativa tweets som jag får.

"Why do you exist? You're fat" - "Thanks, I'm glad that you think so!" 


-BREAKFAST! Skriker Niall till mig och jag kliver upp.

-I'm so hungry! Säger jag till Niall och han bara skrattar.

-Eat as much as you want to.

-Don't worry, I will. Sa jag och började skratta, Niall började också kort där efter.


_____________________________________________________________________________________________________

Hej på er!

Det var väldigt länge sedan jag skrev!

Jag sa att det skulle komma i torsdags/fredags, men det gjorde det inte... Jag ska nog sluta lova saker, hehe

Men här har ni ett och kommentera gärna! 

//Amanda 


 

 

Av Alicia - 3 mars 2013 09:42

Eftersom jag inte skrivit något den här veckan (vilket jag sa att jag skulle, men kunde inte...)  så skriver jag ett nu på onsdag,torsdag eller fredag. 

Förlåt, för att jag inte skrivit något som jag sa att jag skulle göra! 

Men nu vet ni att jag lever och jag SKA skriva ett i veckan som kommer.

Ha det bra! 

//Amanda

 

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards