1dforever

Alla inlägg under april 2013

Av Alicia - 27 april 2013 11:45

 



Jag sa hej till de andra killarna och satte mig ner.
-How are you guys? Frågade jag och alla vände sig mot mig.
-Great!
-Okay thanks.
-I'm good.
-Good!
-Great! How are you princess?
Jag rodnade lite åt att Niall kallade mig 'princess', men log åt honom.
-I'm good actually, I never thought I'd say this but I kinda miss work..


Det gjorde jag faktiskt. Jag saknade att stå på scenen med allas ögon på mig. Skönt att jag skulle tillbaka imorgon kväll.


-I can understand you. You're a singer and dancer, you do the same thing as we do. I miss working when I'm at home, even if it's nice to take a break. sa Zayn och log svagt mot mig. Jag log tillbaka och nickade.


Vi kom snart fram till ett industriområde. Paul stannade bilen utanför en stor vit byggnad. Skulle fotograferingen vara här inne? Jag gick ur bilen och snart kom Niall ut och la armen runt min midja. 


-You look a bit.. sceptic? sa han och skrattade lite åt mig. Jag rykte på axlarna.

-I just never thought that a photoshoot could be inside of a building that looked so.. trashed?

-Well trust me, it looks a lot better inside. It's just placed here so that it's hard for fans and the media to know where to find it.

-Oh.


Jag och Niall sprang ifatt de andra killarna som redan hade gått in genom en tung svart dörr. Insidan av det stora vita, smutsiga huset var en överraskning. Det var fräscht. Vita väggar, rack med kläder och lite längre bort et stort vitt skynke som hänge från taken. Eftersom det stod en kamera framför så gissade jag att det var där de skulle fotas. 

Jag följde efter killarna in i deras omklädningsrum, men när alla började ta av sina tröjor och byta om så kände jag att det var dags att gå därifrån. Jag kände att jag rodnade.

-Okay, I'll go outside. 

Niall såg mina röda kinder och skrattade tyst.

-Bye babe. sa han och pussade mig på kinden.


Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag satte mig bara på en soffa utanför deras omklädningsrum. Jag kollade snabbt på Twitter och Instagram och sådär. Jag hade fått en massa nya följare och en massa mentions. Intervjun där Niall avslöjade att vi var ett par skulle komma ut ikväll, så jag antar att det bara var början.

Jag blev avbruten av en ljus röst.


-Are you Mary?

Jag tittade upp och såg en ljushårig kvinna i 30-årsåldern. Hon hade ett barn på höften.

-Ehm, yeah. That's me!

-Hi! ! I'm Lou, the boys' stylist!

-Oh, hi! sa jag och ställde mig upp. Jag skakade handen hon höll ut mot mig. 

-This is Lux, my babygirl. sa Lou och pekade på en trött liten tjej på hennes höft.

-Hi Lux! sa jag och försökte hälsa på henne, men hon gömde sig i Lou's axel.

-She's a bit tired.. So, do you want to follow me to make up?

-Sure!


Jag földe efter Lou till ett mycket större rum än killarnas omklädningsrum. Där inne fanns en massa smink, hårprodukter och accesoarer. Wow. Och jag som hade trott att bara tjejer använde sånt här.

-Wow. This is a lot of stuff! Do you use all of it?

-No! I only use the foundation and the powder and stuff is the have breakouts och something like that. If something needs to be covered up.

-Oh.


Jag hängde med Lou och lekte lite med Lux innan killarna kom in. Alla hade smoking på sig. De såg väldigt bra ut, speciellt Niall.


-Hey.

-Hey, you look good! sa jag till honom när han kom fram till mig på soffan. Han satte sig bredvid mig och tog Lux från mitt knä. Hon såg jätteglad ut att få träffa killarna. Hennes ansikte liksom lyste upp när dom hade kommit in genom dörren.

-There's my favourite babygirl! sa han och pussade henne på näsan.Jag fnissade åt dem. Snart kom Harry och tog henne ifrån Niall, men hon såg inte ut att klaga. 


Jag följde ut killarna till stället de skulle bli fotograferade. Fotografen sa något snabbt till dem och jag satte mig på en stol en bit bakom kameran. De började med att ta bilder på alla killarna. Det var väldigt roligt att se på dem. De fjantade sig och var nästan aldrig seriösa. Jag tror att fotografen blev lite trött på dem i slutet, för han sa åt dem att de nu skulle vara seriösa.

De tog ett tag för dem att fokusera, men sen gick det bra. allt jag kunde titta på var Niall. Han var den vackraste killen jag någonsin hade sett. Då och då kollade han mot mitt håll, jag tror att han märkte att jag nästan stirrade på honom. Varje gång han såg på mig rodnade jag.


Efter en trekvart var de klara med gruppfotona skulle de ta individuella bilder. De började med Liam. 


Jag stod vid ett stort bord med mat på och skulle precis ta en flaska vatten när jag kände någon krama mig bakifrån. Niall.

-I saw you staring at me. sa han och jag rodnade ännu mer. Just därför ville jag inte vända mig om riktigt än.

-I didn't stare. Think of it as more of a romantic gaze. sa jag och vände mig om. Jag möttes av ett leende och världens blåaste ögon. Jag kysste honom.

-It's okay you know, to stare. I know I'm hot. sa han med ett flin över läpparna. Jag fnissade tyst åt det han precis hade sagt.

-Whatever..


Jag följde med Niall in i killarnas omklädningrum, där ingen höll på att byta om den här gången. Jag satte mig i Nialls knä i soffan och vi började prata. Vi han däremot inte prata så länge innan Liam kom in och sa att Niall skulle fotas nu. 


-Mary, we're really happy that Niall found you. 

Jag kollade upp för att se vem som hade sagt det. Det var Louis. Han fortsatte.

-Niall's never really had a girlfriend before. He's a lot happier now than before he met you, we can really tell that he loves you.

-I'm really glad I met him too. I've never loved anyone as much as I love Niall. svarade jag med ett leende. Det var ju sant. Visst, jag hade varit kär i killar förut, men inte älskat någon. Relationen som jag och Niall hade var den första seriösa i mitt liv. Jag hade aldrig förstått skillnaden mellan att vara kär i någon och att älska någon. Men det gör jag nu.


När Niall var klar så kom han i omklädningsrummet igen. han gick direkt fram till mig och kysste mig.

-I missed you.

-We were only apart from eachother for twenty minutes.

-I know.. But still. I'm hungry. You wanna go and grap something to eat?

-Can we do that? Don't you have to wait for the boys to finish?

-No, it's okay.

-Oh, okay. I'll be with Lou.


Jag gav Niall lite tid att byta om och jag gick till Lou och Lux i sminkrummet för att prata lite med dem. Lux hade somnat, hon låg i en vagn. Efter en kvart kom Niall och hämtade mig. Vi sa hejdå till Lou och gick ut ur byggnaden. Eftersom Liam, Harry, Louis och Zayn skulle ta bilen vi hade kommit i så ringde niall efter en taxi.


___________________________________________________________________________________


Slutet på det här kapitlet blev lite skumt men jag visste inte riktigt hur jag skulle göra..


FÖRLÅT för pausen igen! Men ni vet hur det är, läxor-skola-prov. Och mitt liv kretsar ju liksom inte om bloggen, även om det skulle vara mycket lättare :)


Alicia

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards