1dforever

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

As long as you love me - kap 40

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary


Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns ett fönster ut till en vit korridor. I rummet fanns en soffa och en till dörr, det såg ut som ett sjukhus rum. Jag försökte sätta mig upp med jag fick genast ont i huvudet och det ryckte till i armveckat. Jag såg ner och såg att det satt en nål där. I nålen satt en tunn slang som var kopplad till en påse som hängde på en ställning bredvid sängen. Ja, jag var definitivt på ett sjukhus.

Dörren öppnades och en kvinna i vit rock kom in genom dörren. Hon log mot mig och gick fram till ner pipande maskinen bredvid mig. Hon tryckte på en knapp och vände sig till mig igen.

-How are you feeling?
-My head hurts. sa jag med hes röst.
-You have some visitors, is it okay if I send them in or do you want to rest?
-You can send them in.

Hon log än en gång och gick ut genom dörren. En minute kom mina föräldrar, Niall, Danielle och resten av killarna in rusandes genom dörren. Mina föräldrar ställde sig på min högersida och de andra ställde sig på andra sidan av sängen.
Niall tog min hand. Jag log mot honom och han log ett svagt leende tillbaka.

-How are you darling? frågade min pappa och log mot mig. Jag besvarade hans leende.
-Fine, I think. My head hurts, but except for that I think I'm okay. What happened?
-You passed out. sa samma läkare som pratade med mig förut. Jag hade inte ens märkt att hon fortfarande var här. Hon gick fram mot slutet av min säng och tog journalen som hängde där. Hon kollade snabbt igenom den och hängde den där den var förut.
-May I talk to you in private? sa hon sedan direkt till mina föräldrar. De blev förvånade, men gick självklart med henne ut i korridoren.

Mina vänner spred ut sig och stod nu runt min säng. Niall tog min högra hand och jag såg på honom.
-Don't you look nice and sweaty? sa jag och log flörtigt mot honom när jag såg svettdropparna på hans bröst.
-Yeah, I went to the gym.. sa han och skrattade till. De andra log. Sedan blev Niall allvarlig, det vackra leendet försvann.
-Baby, what happened? I've been so worried.
-I know, I'm sorry. Apperiently I passed out, I have no idea why.
-Have you been feeling sick?
-No, not at all. ljög jag. Jag hade mått illa och haft ont i huvudet den senaste veckan.

Dörren till mitt rum öppnades och läkaren kom in med mina föräldrar efter. Min mamma såg ut som att hon hade gråtit och min pappa såg chockad ut.. Vad hade hänt? Vad hade läkaren sagt?

-I don't think I've introduced myself, I'm doctor Lockman. Mary, as you now know you passed out. Your body reacted that way because it was starved, you were also dehydrated. Have you been eating properly?

Det hade jag ju inte. Jag hade bott hos Niall länge så mina föräldrar hade troligen inte märkt det. Jag vet att Niall märkte att jag åt mindre än vad jag gjorde förut, men jag gjorde ju det för att jag vill bli smalare. Det är väl inget fel med det?

-Yes I have. sa jag så övertygande som möjligt, jag ville inte oroa mina föräldrar. Jag märkte genast hur Niall stelnade till och såg på honom med en bedjande blick. Han så ner i golvet och bet hårt ihop käken. Doktor Lockman skrev ner något i min journal som hon hade tagit upp igen.

-That's a lie.

Jag såg på min pojkvän men han mötte inte min blick.

-Niall.
-That's a lie Mary and you know it. sa han hårt och mötte nu min blick.
-I'm worried about you so I'm not just gonna sit here and be quiet. I haven't seen you eating in two days, two days! You never eat breakfast and when it's time for dinner you say you're not hungry. You are so skinny love, and I don't think it's healthy. You have to understand that what you are doing isn't healthy.

Jag hade tårar i ögonen. Han såg hela tiden in i mina ögon, men hans blick hade varit hård ända tills min hade blivit ledsen och tårar formats i mina ögon.

-Now, I'm sorry for outing you like this. But it's for your own good.

Doktor Lockman skrev ner något mer i journalen och såg sedan på mig.

-Mary, if it's okay I would like to do an oral test with you. Just to check that everything's fine, okay?

Jag nickade. Mina föräldrar såg mer chockade.

-Now, I think we need to leave Mary alone. She needs some rest.
-Can I stay? I would like to talk to her alone.

Hon nickade och alla gick ut. Niall såg på mig.

-I'm sorry I did that, but I love you and I only want the best for you. I think you need help Mary..
-Why? I don't have a problem, there's nothing wrong with trying to lose a bit of weight!
-No it's not, but the way you do it is not healthy! You weren't fat before it started, you've never been! And I don't even think you see how skinny you've become?
-I'm not! I still have fat thighs..
-Listen to yourself! You're telling me you have fat thighs, but come on Mary. You barely have anything on your legs anymore! I don't care if you like it or not, but you have a problem and I'm gonna make sure you get the help you need. Because I love you.

Dörren öppnades.


_______________________________

Jag är tillbaka! :)
Nu har jag börjat skolan igen(en vecka sen)så kapitel borde komma som vanligt igen ;)

Jag skrev det här på min mobil så ursäkta mig om det är stavfel eller nått :/ därför kunde jag inte heller lägga till bilder..

Kommentera gärna!

KRAM Alicia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Av Alicia - 22 juli 2013 12:37


      Niall/Två veckor senare Hela den veckan hade jag spenderat all min kediga tid med Mary, i min säng. Hela tiden hade vi kollat på filmer och bara myst. Mary har hade ont i magen nästan hela veckan, så jag blev jätteglad när det äntl...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards