1dforever

Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

As long as you love me - kap 35

Av Alicia - 11 juli 2013 20:30

            

   



Mary

 


Jag vaknade upp i Nialls säng, med hans armar runt om mig. Jag låg med ansiktet mot hans bröst och mina armar runt hans midja. Jag log. Jag kände hans varma andedräkt på min gässa. Jag vände huvudet uppåt och såg hans vackra ansikte. Hans skäggstubb som började bli ganska lång, hans ögon rörde sig under ögonlocken och hans hår som var i ett ruffs i pannan.

-I can feel you staring at me. sa han men behöll ögonen stängda. Jag fnissade och pussade honom på hakan.

-I'm not staing, I'm gazing. It's romantic. sa jag tyst och han skrattade. Nu öppnade han ögonen. han log ner mot mog och kysste mig på munnen.

-Thank you for last night. sa han och log flörtigt mot mig. Jga rodnade och gömde mig mot hans bröst.

-Thank you.

-Do you want to go out for breakfast?

-Yeah sure, I just have to go to the bathroom. sa jag och satte mig upp. Jag märkte då att jag inte hade några kläder på mig. Jag drog upp täcket så att det täckte min överdel. Jag försökte dra med mig täcket när jag ställde mig upp för att gå bort till toaletten i Nialls rum, men han höll kvar det. Jag såg på honom, han bara log samma flörtiga leende.

-Niall..

-What? I'll be cold..

-But I don't have any clothes on.

-I don't mind. sa han och blinkade med ena ögat. Jag suckade och sprang till toaletten. Han visslade efter mig.

-Shut up! 


Jag hann dra med mig ett par trosor och en av Nialls t-shirts innan jag stängde dörren. Jag gjorde vad jag kom dit för att göra och sen började jag sätta på mig kläderna jag hade tagit med. Eftersom jag hade glömt att ta med ett par nya trosor så fick jag ta gårdagens, great.. När jag tog på mig trosorna märkte jag något. En blodfläck. Nej. Nej nej nej nej. Inte just den här veckan. Jag suckade och tog på mig tröjan. Jag tänkte inte berätta för Niall. Aldrig i livet. Men jag behövde tamponger.. Jag fick helt enkelt säga att vi behövde åka förbi mitt hus innan vi åt frukost.

Jag gick ut ur badrummet efter att jag hade tvättat händerna. Niall var inte längre i sängen, han stod framför sin garderob och drog på sig blå-rutig skjorta. Han vände sig om och log mot mig. Jag log tillbaka och drog på mig ett par shorts. 


-You ready?

-Yeah, I'll just grab my bag.


Jag tog min väska och tog på mig mina skor. Niall tog min hand, ledde mig ut genom dörren och låste den. Vi gick tillsammans ner till hans bil och satte os i den. Niall startade bilen och körde ut genom garaget. 

-Niall, is it okay if we swing by my house? I need to change clothes.

-No you don't, you look amazing. 

Jag rodnade.

-But I need new underwear.

-Okay darling.


Jag log nöjt och tog hans hand.


Vi var hemma hos mig innom 10 minuter. Jag pussade honom snabbt på munnen och öppnade passagerardörren.

-I'll be quick. sa jag och joggade upp till dörren. Jag grävde i väskan efter mina nyklar och hittade dem efter ett tag. När jag hade låst upp och kommit in sprang jag upp till mitt rum.

-Mary? Marion? hörde jag min mamma ropa.

-Yeah mom, I'm in my room. Niall's waiting outside, I just have to change clothes and then we're going out for breakfast.

-Okay hun, tell him I said hi!
-I will mom!


Jag bytte snabbt om och sminkade mig lite. Sen tog jag en tampong och sprang ner till Niall igen.

-That was quick.

Jag kände när jag satte mig i bilen och tog Nialls hand att jag hade ont i magen. Fan. Men jag försökte ignorera det. 


Vi kom fram till Costa, jag beställde en cappucino och en english muffin. Niall beställde en vanlig kaffe, ägg och bacon och en macka. När maten kom hade jag ännu ondare i magen och hade förlorat aptiten. Jag försökte långsamt äta upp min muffin medan Niall åt snabbt.


-Is something wrong babe? frågade han oroligt.

-No, everything's fine.

-Well, why aren't you eating then? frågade han igen och la ner besticken. Han tog min hand som låg på bordet mellan oss. Jag såg på dem.

-I'm just not hungry. ljög jag och såg ner på min muffin igen. Jag görde en suck och Niall släppte min hand.

-Mary, we've talked about this! You need to eat, there's absolutely nothing wrong with you. Don't do this! Eat the muffin.

-But I have a stomach ache..

-Oh. Why didn't you just say that? Let's go home, come on.

-No Niall, it's not a big deal! Finish your meal.

-No, I'm not gonna keep your here if you're in pain. Now let's go. 


Han ställde sig upp och drog mig med sig. Jag fick känslan av att han var arg. Men varför? Vad hade jag gjort? Jag kände hur jag blev sjukt arg själv. 

Vi satte oss i Nialls bil och sa ingenting. Jag kände av den spända stämningen mellan oss. Jag kollade surt ut genom fönstret.


-Why didn't you eat the god damn muffin Mary?

-I had a stomach ache. I still have. So I'm sorry if I was in pain.

-I donät beileve you. sa han med ögonen på vägen. Jag vände min blick mot hans håll och stirrade på honom med munnen öppen. Han fortsatte stirra på vägen med båda hönderna på ratten. Nu var jag ordentligt arg. PMS.

-What? Why?

-Because I know that you're lying! I know that you won't eat because you think you're fat or something! But you're not Mary! You're perfect okay? For me, you're perfect! Why won't you understand that? sa han högt, skrek nästan.

-Because i know I'm not! Plus, that's not the case here Niall! I have a fucking stomach ache! Okay? skrek jag på honom. Han stirrade fortfarande på vägen, jag såg hur kan spände sin käke. Vi var snart framme hos honom igen och jag öppnade dörrem snabbt. Jag tog hans nyklar som låg i handskfacket. Jag gick snabbt upp i huset mot hans lögenhet. När jag kom upp låste jag upp dörren och stängde den sedan hårt efter mig när jag hade gått in i lägenheten. Jag gick in i vardagsrummet och satte mig i soffan. Jag tog snabbt upp mobilen och spelade Candy Crush tills jag hörde dörren öppnas och slås igen. Niall kom ut i vardagsrummet och satte sig en bit ifrån mig.

-I'm sorry. I'm sorry I didn't beileve you. 


Jag fortsatte spela på min mobil. Han flyttade lite närmare.


-Will you please look at me when I'm talking to you? Please. Mary, please look at me?

Jag lade långsamt ner mobilen på bordet framför mig. Jag såg på honom. Hans ögon fick mig att förlåta honom på direkten. Den var så blåa, och snälla.


-It's okay. I just got a little upset when you didn't listened and beileved in me.

-I'm so sorry babe. sa han och kramade mig.


Plötsligt skjöt en blixt av smärta i min mage.


________________________________________________________________________________________________


Hello hello :)


Here the kapitel is :D Förlåt att det tog lite tid, men nu mår jag bättre!


Kommentera på snälla! Det har nästan inte kommit några kommentarer alls på de senaste kapitlena! :/


KRAM Alicia

 
 
Tilde

Tilde

12 juli 2013 08:00

Fin blogg! ;)
Kolla gärna in min!

http://tildelalander.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards