1dforever

Alla inlägg under januari 2013

Av Alicia - 7 januari 2013 21:52

Som nästan alla i hela världen så satt jag fastklistrad framför datorn minuterna innan kl. 21:00. OCH NU ÄR DEN UTE :'D

Kiss You  


Nu måste vi slå rekordet med flest visningar på ett dygn! Rekordet hålls av Justin Bieber's Baby eller Beauty And A Beat, eller av PSY's Gangam Style(haha jag vet inte riktigt  ). Allt ni måste göra är:

  • Skapa ett YouTube konto(om du inte redan har ett).
  • Skapa en lista och lägga till Kiss You på den. BARA Kiss You.
  • Trycka på Replay så att den spelas om och om igen!
  • Man behöver inte ha ljudet på, men det viktigaste är att den spelas hela tiden.   

Inte så svårt va? :) LET`S DO THIS POO. 


Alicia 

Av Alicia - 7 januari 2013 13:15

Mary


Nu måste jag bara gå lite också, i regnet. Niall bor ju inte granne med busshållsplatsen. 

Fast jag älskar naturen. 

Jag går förbi ett gäng med killar och en av dom skriker högt till mig.

-WHERE ARE YOU GOING?Jag vänder mig om och ser dom stå där och flina. 

-What's so funny? frågar jag dom, jag har världens stelaste blick och jag tänker inte ändra på min blick.

-You. Säger killen som skrek åt mig förut. Han börjar gå emot mig, men jag står kvar och kollar på honom med en konstig blick. 

-You're so gorgeous! Sägar han och tar sin hand genom mitt hår. Det är först då jag förstår att han är knäpp, sådana killar är läskiga. Nu ska jag stoppa honom!

-What the hell do you think you're doing with me? Skriker jag åt honom, jag har säkert massa uppmärksamhet av alla på gatan. Men jag bryr mig inte.

-I'm sorry, I think... Säger han och kramar om mig hårt. Va fan håller han på med?!

-DON'T TOUCH ME! Säger jag högt, han blir förvånad men han släpper mig inte.

-Come with me, you will have a good time with me! Säger han och ler på ett läskigt sätt, sedan tar han tag i min hand och drar med mig till hans killgäng. 

-Hello beautiful little girl! Säger en annan i killgänget.

-She's mine!!! Skriker han som håller i mig i handen. Nej, nu ska jag fan inte vara kvar med dom. Jag börjar slita och dra, men det är hopplöst. Jag sliter och rycker ännu mer, och på något sätt så sliter jag mig loss Jag börjar springa mot Niall's lägenhet. Men den där killen springer efter, resten av killgänget följer med. 

Jag springer, väjar för massa tanter och gubbar.

Till slut kommer jag fram till Niall's lägenhet, jag kollar bak samtidigt som jag springer. Dom är nära nu!

Jag skynder mig öppna dörren. När jag öppnat dörren stänger jag den fort och håller för, han försöker få upp dörren och till slut får han upp den. Jag börjar springa snabbt upp för trappen.

-NIALL! OPEN THE DOOR! NOW!!! Skriker jag samtidigt som jag gråter. Tårarna bara rinner, men killen har fått tag i mig. Jag håller i mig i räcket till trappen. 

Niall öppnar dörren och blir förvånad.

-Liam!! HELP ME! Skriker Niall till Liam, tårarna rinner. 

Liam kommer springande, och fattar direkt ett beslut om att han ska försöka slå ner killen. 

Niall försöker trösta mig, men det funkar inte. 


Niall


När jag hör Mary ropa efter hjälp skyndar jag mig ut i trapphuset. Jag ser en kille som försöker ta med Mary någonstans, jag ropar på Liam på en gång medans jag försöker sparka killen på smalbenet samtidigt som jag tröstar Mary.

När Liam kommer fattar han beslutet om att slå ner kille, undra om han lyckas. Killen är dubbelt så stark som Liam, fast Liam är också stark. 

Killen skriker högt att vi ska släppa henne annars dödar han henne. Men Liam slår till killen i magen, killen ramlar ihop på marken. 

Mary gråter jätte mycket och jag kramar och henne och tar med henne in i lägenheten. Liam stannar där ute och ringer polisen och ser till så killen inte hinner iväg. 

-What did happen? frågar jag Mary och försöker fortfarande trösta henne. 

-He came when I went to you and he hugged me and said I was wonderful! I-I was soo scared all the time. I don't know what I would do without you guys. I love you so much! sa hon och kramade mig hårdare, fast det var ändå en bra kram. 

-It's over now, tomorrow he will be in the jail. I wish. 

Jag pussar henne på kinden och trycker hennes hår.

-It's okay now..

-No Niall, it's not. He's not going to be in the jail tomorrow. Hon ryser till när hon säger det, jag förstår henne.

-Maybe, maybe not. But I'm alone in my apartment tomorrow.

-I see..

_____________________________________________________________________________________________________

Egentligen skulle Alicia skriva detta kapitel, men det blev något krångel med hennes internet så allt försvann. 

Men nu skrev jag det :)

Vill också säga att jag inte hunnit skriva nå under lovet. Jag kommer kunna skriva några gånger i veckan, för jag sitter inte med stora högar av läxor i skolan.

Glöm inte kommentera ;) 


Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards