1dforever

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

As long as you love me - kap 36

Av Alicia - 13 juli 2013 22:23

   

 

Niall



-Babe? Mary, what's wrong? frågade jag panikslaget. Hon låg dubbelvikt på soffan och jag hade ingen aning om vad som var fel. Tårarna strömmade ner för hennes kinder. Jag drog min hand upp och ner på hennes rygg.


-I need to go to the bedroom. I need to lie down. sa hon svagt. Jag hjälpte henne att ställa sig upp men hon satte sig snabbt ner igen och höll sig för magen. Jag bar henne istället in i mitt sovrum och stoppade ner henne.


Mary

 


Niall bar upp mig som en prinsessa in till sovrummet. Han stoppade fösiktigt om mig och satte sig ned vid min sida.

-Will you please tell me what's going on?

han såg på mig med bedjande ögon. Jag såg generat ut genom fönstret och tog ett djupt andetag. 


-I have cramps.. I'm on my period... sa jag och jag kände hur jag rodnade. Niall tog min hand.

-Why didn't you tell me?

-I didn't want you to think it was gross

-Mary.. It's normal! I would be worried if you didn't get it, I would never think that you are gross. 


Jag log mot honom.


-Would it be rude to ask if I could stay with you during.. Well, the whole time? My parents are so annoying..

-Of course you can stay with me! I would love you to. Now, I'm going to go to the shop, can I get you anything?

Jag tänkte efter. Kunde jag be honom köpa tamponger? Jag hade dumt nog inte tagit med mig några hemifrån..

-Ehm, aspirins, some candy and.. Tampons? undrade jag och fösökte gömma mitt röda ansikte genom att titta ner så att mitt hår skymde det. Niall kramade min hand.


-Of course! Do they have different types and stuff like that?

Jag skrattade lite och log mot honom.


-Yeah, but just get the normal ones.

-Mary, i'm a guy. I don't have any idea what normal is in this area. sa han och vi skrattade.

-Don't worry. I'll get my mom to send me a picture, I'll send i to you.


Niall pussade mig på pannan och gick iväg för att gå till affären.


Niall

 


Jag tog på mig en snapback och mina Ray Bans och en hoodie. Det var inte så varmt idag, och jag hade inte lust att bli igenkänd när jag köpte tamponger till min flickvän. 


När jag kom fram till närmaste affär gick jag in och gick direkt till godiset. Det var inte så mycket folk, som tur var. Det var inte så att jag inte ville köpa dem, jag ville såklart att Mary skulle få det hon behövde och att hon skulle må bra. Men jag hade inte lust att någon skulle ta bild på mig. Killarna skulle prata om det i evigheter.. 


Jag köpte en stor på se godis och en chokladkaka och sedan gick jag gången med tamponger och bindor och sånt. Det var första gången jag var i den här gången. Det kändes ovant måste jag säga. Jag trycke fram bilden på ett paket som Mary hade skickat mig. Jag hittade motsvarande på hyllan och gick snabbt mot kassan. När det var min tur frågade jag killen i kassan om jag kunde få ett paket värktbletter också. När han höll i tampongpaketet kollade han skeptiskt på mig och log lite. Vad var hans problem?


-What? You don't have a girlfriend to buy tampons for? sa jag och hans leende försvann. Där fick du.

När jag gick ut ur affären stod en massa fotografer där. Paparazzis. Fan. De ropade en massa olika saker för att få min uppmärksamhet, jag ignoerade dem och gick mot mig bil.


-Hey Niall!

-What did you buy?

-Are the tampons for your girlfriend? frågade en och jag log.

-Well, they're certianly not for me right?

De skrattade lite åt det. Jag satte mig i bilen och körde hem igen,


__________________________________________________________________________________________________


Har inte så mycket att säga! 


Kommentera :) Fick en på förra kapitlet.. :/


KRAM Alicia


 
 
Emma

Emma

17 juli 2013 23:32

Nu har jag länkat dig! :)

http://likealovestory.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards