1dforever

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

As long as you love me - kap 39

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


 

 

 

Danielle

Jag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.
-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade henne, även fast det inte fanns så mycket att krama längre.
-Hey babe.
-Is there anyone else here?
-I think Mara and Ellie is in the back, the other's should be here soon.
-Okay, you wanna warm up?
-Sure. sa hon och suckade. Hon verkade så trött.


Vi gick ut på scenen, klubben hade inte öppnat än så vi kunde värma upp hör nu.
Vi började stretcha och efter ett tag satte vi på musik och dansade igenom danserna. Jag såg på Mary, hon var alldeles blek. Jag slutade dansa.
-Mary, how are you feeling?
-I'm fine. sa hon och fortsatte dansa. Jag såg skeptiskt på henne. Sen fortsatte jag också dansa. Helt plötsligt föll hon ihop. Jag slutade dansa och föll på knä bredvid henne.
-Mary?.. Mary!
Jag skakade hennes axlar. Paniken sköljde över mig och jag kände hur det blev svårt och andas. Vad händer?
-Ellie! Mara! Call an ambulans!!


Mara och Ellie kom inspringandes från bakom scenen men stannade chockat när de såg vad som hade hänt. Mara tog upp sin mobil och la den mot örat. Jag hörde hur hon pratade. Ellie kom fram till mig och satte sig framför Mary. Mary var ännu blekare än förut, om det ens var möjligt. Ellie la en arm om mina axlar.
-Don't cry Dani, it will be okay! She's gonna be fine.


Jag märkte inte att jag hade gråtit, men torkade snabbt bort tårarna.
Plötsligt kom det ett par ambulansmän, egentligen en man och en kvinna, inklivandes genom dörren. De kom snabbt fram till mig och Mary.


-What happened? frågade mannen snabbt men såg inte en sekund på mig.
-We were dancing and she went pale, then she just passed out.
Jag hörde hur min röst bröts.
-For how long has she been unconscious?
-Maybe 5 minutes.


Han svarade inte, utan fortsatte att spänna fast Mary på en bår. De ställde båren upp och började köra iväg den med Mary på ut genom dörren.


-Wait! I need to come with you, I can't leave her alone!
Mannen bara suckade och fortsatte gå mot dörren, men kvinnan stannade upp och såg på mig med förstående ögon. Hon log svagt.
-Of course darling, you can sit in the back with me.
Jag log och gick efter dem. De satte in Mary, som fortfarande var medvetslös, i utrymmet där bak i ambulansen och mannen satte sig i förarsätet.
-You can sit here love. sa kvinnan och visade mig en stol bredvid båren. Jag satte mig, hon satte sig på stolen bredvid och började ta provet på Mary.
-I'm Kate. log hon mot mig.
-Danielle.
-She's going to be fine, she passed out, but I can't find any major problems with her. It might be the flu, might be dehydration. They'll see more at the hospital.
Jag kom då på att tänka på Niall, och Marys föräldrar. Jag messade Mara att hon skulle ringa Marys föräldrar från hennes mobil som helt säkert ligger i hennes väska, eftersom jag inte hade någon av deras nummer. Sen ringde jag Niall.

Niall

Jag parkerade snabbt min bil på parkeringen utanför sjukhuset, sen sprang jag snabbt upp till våningen Danielle hade sagt Mary inlagd på. Så fort hissdörrarna öppnades såg jag Danielle. Hon hade tårar nerströmmandes för kinderna och jag gick snabbt fram och kramade henne. Hon grät mot min axel.


-I called Liam, him and the boys are coming. They should be here any second now, they're worried about her.
-I'm worried about her too. Will you tell me what happened?

Danielle förklarade vad som hade hänt, och någonstans i historien kom Marys föräldrar in i väntrummet. Hennes mamma kramade mig hårt och jag skakade hennes pappas hand. Danielle förklarade igen vad som hade hänt och jag kände hur mina kinder sakta blev blöta. Jag grät. Marys mamma tog min hans och log svagt mot mig. Jag log tillbaka.

-Babe, Dani. hörde jag Liams röst längre bort i korridoren.
Jag kollade upp och såg Liam, Louis, Harry och Zayn komma mot oss. Danielle gick snabbt mot dem och slängde sig i Liams armar. De kramades hårt, de andra killarna gick fram mot mig. Jag ställde mig upp och möttes av en stor kram av Harry. Jag kramade honom hårt, jag kände att jag behövde en kram. Det kändes skönt med lite tröst.
-It's alright mate.
Jag fick en stor kram av alla tre, och en till när Danielle släppte Liam.
-This is Liam, Zayn, Louis and Harry, me and Mary's friends. presenterade jag killarna för Mary's föräldrar.

-Are you relatives and friends to Marion Charton?


____________________________________________________________________________________________



Här 'r det sista kapitlet på en vecka! Jag åker på lördag morgon men jag kommer inte hinna uppdatera imorgon, måste packa och tvätta och hålla på :)


Håll ut! Kommentera så länge! Det skulle göra mmig så sjukt glad :D

KRAM Alicia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 22 juli 2013 12:37


      Niall/Två veckor senare Hela den veckan hade jag spenderat all min kediga tid med Mary, i min säng. Hela tiden hade vi kollat på filmer och bara myst. Mary har hade ont i magen nästan hela veckan, så jag blev jätteglad när det äntl...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards