1dforever

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

You are the one - kap 17 - Wrong love.

Av Alicia - 15 april 2012 17:45

Louis/två dagar senare


-Hey honey? sa Elise lite längre bort. Vi var och handlade för en "fest", Harry skulle nämligen bli utskriven idag. Så det skulle inte vara en fest, bara en vanlig sleep over med en massa god mat!

-Yeah babe.. sa jag när jag la upp alla varorna på bandet för att betala.

-Does Harry like chocolate? frågade hon mig.

-Yes! He loves it. sa jag och hon nickade. Hon kom tillbaka med 3 stora choklad kakor. Jag skrattade och kysste henne.

-That would be 150 pounds please. sa en kille i kassan. Jag betalade och Elise gick för att packa ner varorna i påsarna. Det blev sammanlagt 8 påsar och jag ville såklart visa mig *biff*. Så jag tog alla påsar, jag ville inte erkänna det men det var jävligt tungt..

-You know that I can take some bags right? sa hon och tittade förvånat på mig.

-Yes, but I can handle it! sa jag och hon skrattade.

-You dont´have to prove that you´re strong right? I already know that. sa hon och jag nickade.

-It´s okay. sa jag och nu hade jag blivit röd i ansiktet. -I can handle it! sa jag och hon skrattade ännu mer åt mig. Jag gick snabbt bort mot bilen och hon öppnade bage luckan. Jag stönade när jag la ner kassarna. Hon skrattade mer och kysste mig. Jag la händerna på hennes höfter och avslutade kyssen. Jag la mit huvud mot hennes panna.

-I love you, you know that huh? sa jag.

-Yes, I love you to my strong man! sa hon och gav mig en till kyss.

Vi körde till sjukhuuset och gick upp till Harrys rum.

-Hey guys! sa han glatt. Han höll på att ta på sig en tröja. -Have you shopped for the party tonight?

-Yes we have. But it´s not a party, it´s just a sleep over with extra ordinary good food! Elise glatt.

 Jag och Harry skrattade.

-Ok, I´m looking forward to the extra ordinary good food! sa han och log ett väldigt stort leende mot henne. Jag hade märkt att han hade varit väldigt snäll och gullig mot henne se senaste dagarna. Det verkade nästan som kärlek. Men så kunde det väll inte vara? Nej, jag vet att Harry aldrig skulle göra något sånt mot mig.


Elise


-Ok, I´m looking forward to the extra ordinary good food! sa Harry och slängde iväg ett ovanligt stort leende mot mig. Det hade han gjort många gånger de senaste dagarna. Jag hade inte tänkt så mycket på det men nu gick det upp för mig. Han hade tittat väldigt mycket på mig och när jag hade tittat tillbaka hade han bara tittat bort. Jag ville inte att Harry skulle känna så för mig!

Vi "checkade ut" Harry och åkte hem. Men han gav en sköterska hans autograf först, han hade ju lovat det.

På vägen hem pratade alla om vilka filmer vi skulle se och om hur mycket gott vi skulle äta. När vi var hemma gick Harry upp till sin lägenhet, han kunde inte bära någonting p.g.a sitt gips. Han skulle byta om.

Jag, Louis, Liam, Niall och Zayn gick upp till grupplägenheten för att börja med maten. Vi skulle laga egen pizza. Jag viste hur mycket killarna älskade pizza, men jag började bli lite trött. Därför tänkte jag att vi kunde göra egna!

-Ok, here is the plan guys. Louis and Zayn makes the pizza dough, Liam and Niall takes care of all the ingredients! I´ll take care of the snacks and the movies! sa jag och killarna följde mina instruktioner. Jag gick fram till alla deras filmer, som var ett par hundra. När jag hade letat i typ en halvtimme hade jag fortfarande inte hittat någon film som ingen av oss hade sett.

-Guys, I think I´ll go and rent a movie in the store! We´ve seen all the ones you have already.. sa jag och gav Louis en kyss innan jag gick. Jag gick ner till Harry för att fråga om han ville följa med.

-Hey Harry? sa jag och gick in genom hans dörr och ställde mig i hallen.

-Yeah?

-I´m going to the shop to rent a new movie! You wanna come? frågade jag och han nickade. Han börjde sätta på sig skorna men struntade i jacka. Det hade jag oxå gjort eftersom det var så varmt! Vi började gå mot affären och vi pratade nästan ingenting. Vi hyrde en film som hette Abduction. Det var den nya med Taylor Lautner. Sen började vi att gå hemåt.

-Elise, I need to talk about something with you. sa han och jag  blev nervös. Hade det att göra med alla blickarna?

-Okay..

-Ehm, it´s kind of hard to say but.. sa han och stannade där. Vi fortsatte gå men han sa ingenting.

-But what Harry?

-Okay, here it goes! I think I´m.. I actually think I´m in love with you..



 

_________________________________________________________________________________

Sorry för lite uppdatering! Ni måste kommentera mer! Nu kommer jag vilja ha minst 3 kommentarer innan jag lägger upp ett till kapitel. Och jag menar allvar. Ni får gärna komma med ideér oxå, för just nu har jag faktiskt ingen insperation..

KOMMENTERA PÅ!

 
 
Amanda

Amanda

17 april 2012 20:09

Omg.......
Helt seriöst grym!
Du är jätte duktig. Jag har ingen idé.
Men sjukt bra iaf!

http://amandakarlstrom.blogg.no

Alicia

18 april 2012 17:43

Haha, tack!

 
Stina

Stina

20 april 2012 19:57

Hej :)
Vill du ha fler läsare? Jag har 50+ läsare varje dag, och jag kan skriva om din blogg i ett inlägg - om du skriver om min nya novelllogg :) Det är en spökhistoria med One Direction :)
Kram! :)

http://onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

25 april 2012 17:30

Dam Dam Dam.... Vad hände nu? Och min ide till dig är drama, drama och drama, i <3 it:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards