1dforever

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

You are the one - kap 27 - What the hell mom?

Av Alicia - 21 maj 2012 21:00

När Niall hade slutat skratta så satte han sig på Harry igen.

-Have you called my parents? frågade jag och de skakade på huvudet.

-No, I have´nt thought of that, sorry. We can call them now! sa Louis och fiskade fram hans mobil ur sin ficka. Jag sa numret till min mamma och precis när han skulle trycka på call knappen, så kom Lea in. Louis kollade upp på henne men kollade skamset ner igen. Lea tittade inte på honom heller. Varför betedde de sig såhär? Louis, som precis hade varit jätteglad? Och Lea, som jag hade upplevt som en pratglad och snäll tjej?

-What is it Louis?

-I douted Lea before.. sa han och jag kollade konstigt på honom. Vadå tvivlade? -I didn´t think that she was a good doctor, not good enough for you.

Jag nickade mot Lea, som nu tittade ner i min journal. Jag ville att han skulle säga förlåt och efter några försiktiga nickningar till, så ställde han sig upp. Han gick fram till Lea och knackade henne försiktigt på axeln. Hon tittade upp på honom.

-Hey.. I just wanted to say that I´m sorry, for not believing in you. I should´ve trusted you.

-It´s okey, you just wanted the best for your girlfiend. An besides, I get it alla the time. No worries!

-What do you mean get it all the time? frågade jag.

-Well, people very rarely trust me and the other interns. Because we are young and they don´t think that we´re real doctors..

-Again, I´m  sorry! sa Louis och kramade henne. Hon blev lite förvånad. men jag såg att hon kramade tillbaka. Sen gick hon för att gå till en annan patient. Louis kom tillbaka  och satte sig bredvid mig på sängen.

Han log mot mig. Jag log.

-I´m proud of you Louis! Han skrattade till.

-Thankyou.. Mom!

Killarna skrattade, jag med. Sen kysste jag honom. Och en gång till.

-Please guys! I don´t know how many times I´ve told you before, but get a room! sa Zayn högt och alla började skratta. Jag fick avsluta kyssen snabbt för att inte börja asgarva i Louis' mun.

-Sorry.. sa jag och louis samtidigt. -We still have to call your parents! kom han sen på. Han tog upp mobilen och tryckte på call. Han gav mobilen till mig.


Jag hade ingen aning om var min mobil var! Den var säkert kvar i lägenheten.

Signalerna gick och efter ett tag svarade mamma.


-Hello?

-Hej mamma, det är Elise.

-Hej! Vems mobil ringer du ifrån?

-Louis'. Men jag måste berätta en sak.

-Okej..

-Jag är på sjukhus. Jag hörde hur hon drog efter andan.

-Varför är du det gumman?!

-Jag vet inte riktigt. Jag var i Louis lägenhet, det är allt jag kommer ihåg. Sen vaknade jag å sjukhuset. Det var för någon timma sen. St. Georges.

-Vi kommer!

 

Sen la hon på.

-She sounded worried, and my family is coming.

Killarna nickade. Jag såg att Zayn letade efter något med ögonen.

-What are you looking for Zayn? frågade jag honom.

-The remote! I can´t see it.

Jag log.

-I have no idea! I´ve searched for it as well, but I could´nt find it..

-What do yuo think will happen if we push that button? frågade Liam och pekade på något bakom mig. Jag vände mig försiktigt om och såg en röd knapp. Det stod Nurse på den. Jag ryckte på axlarna och tryckte på den.

Då började det pipa och efter några minuter kom det en massa läkare och sjuksköterskor in. Jag och killarna kollade med stora ögon på alla läkarna. De fattade nu att inget var fel på mig och gav oss sura blickar. Oops..

-Don´t press that button if you still can breathe or everything´s fine. That button is for emergencys only. sa min läkare med betoning på only. Jag nickade.


Jag såg att Lea kom in och hon log. När alla läkare hade gåttt och hon hade stängt dörren så skrattade hon.

-Oh my god! You should´ve seen them! That was so funny! sa hon och alla skrattade med henne den här gången. Hon var ju en riktigt rolig och kul tjej! -But what did you want?

-We can´t find the remote for the TV!

-Okay, I actually don´t think there is one for this room! sa hon med ett skratt. -But I think I can find one! Do you want something else wile I´m still here?

Jag tänkte efter, jag var ju ganska hungrig!

-Can I have something to eat?

-Of course! I´ll see what they have today. sa hon och gick.


Då kom mamma, pappa och Emil in. Louis hoppade snabbt av sängen för att inte bli mosad. Jag kramade tillbaka men könde att det tryckte på huvudt.

-Aouch!

De släppte direkt.

-Hur mår du gumman? frågade pappa och ställde sig bakom mamma. Mamma stod bredvid min säng.

-Bra.. But say hello to Louis! And the rest of the boys!

Mamma och pappa tittade knappt på dom, de mumlade ett hej. Emil skakade hand med alla och vände sig mot mig igen.

-Vi måste prata med dig. We need tot alk to our daughter, alone? sa pappa. Det sista sa han till killarna. Louis kysste mig på kinden och gick sedan ut med resten av killarna.


Mina föräldrar tittade allvarligt mot mig. Jag kände hur jag blev nervös. Vad var så viktigt att de behövde prata med mig ensam om? Om det nu var så viktigt så kunde de väll prata på svenska inför killarna?


________________________________________________________________________________________________



Kan ni inte kommentera lite mer nu? Jag får bara kommentarer av JoJo(Tusen tack sötis! It makes my day!), vill gärna få lite mer tack!

Tack på förhand ;)

 
 
Ingen bild

JoJo

29 maj 2012 14:28

Åh, nej de får inte tro att killarna gjorde så att hon hamnade på sjukhus... O tusen tack sjäv sötis får att du skriver så bra noveller!<3 It makes my day!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards