1dforever

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

You are the one - kap 26 -

Av Alicia - 17 maj 2012 23:45

Vad tänkte jag med? Såklart hon viste, hon var ju min läkare. Jag skrattade också.

Då kom en man i vit rock in, jag gissade på att han var min doktor.

-Oh, you´re up! sa han med ett leende. Han slängde en blick i min journal och kollade sen på mig igen. -How are you feeling?

Jag kände efter. Mitt huvud gjorde ont men annars... Annars mådde jag nog bra!

-My head hurts.. But exept for that I think I´m good!

Han nickade och log.

-Okay, it´s good that you´re not in any pain! sa han och tittade ner i marken. Han leende försvann. Varför gjorde det det? Nä han sedan tittade mig i ögonen igen hade han ett mycket allarligare uttryck.

-But you´re still hurt. You have a fracture on the back of your scull, and it´s leaking fluid. We can´t risk you going hom wile it´s still leaking.

-Okay? frågade jag. För jag förstod fortfarande ingenting.. Hur länge skulle jag behöva stanna här? För evigt?

-It means that you´ll have to stay here for atleast a month.. sa han och jag andades ut. Det var både en suck och en utpustningen. Sucken var för att.. En månad var en lång tid.. Och utpustningen var för att jag ändå trodde att det skulle bli längre. En månad brukade ju gå ganska snabbt! Men gjorde det det på ett tråkigt sjukhus där jag förmodligen behövde ligga innomhus hela dagarna?

Jag suckade en gång till.

-Do you want me to go and get your friends now? frågade Lea. Jag nickade och log.

-Oh! I´ll come with you Lea! sa doktorn och de båda gick iväg.


Jag tittade mig runt i rummet. Bredvid min säng stod ett nattduksbord, det hade en lampa och ett glas med vatten på. Vid mitt fönster stod en fotölj och ovanför den fanns en tv. Men jag såg ingen fjärrkontroll.. Konstigt. Vid dörren fanns en liten soffa. Det fanns en till dörr också, jag gissade att den gick till badrummet. Det var allt. Det fanns en tavla på ett vattenfall. Men det var allt. Det var helt okej, inte särsilt trevligt men det dög väll för ett sjukhusrum.


Då öppnades dörren och Louis nästan rusade in. Han slängde sig runt min hals och jag stönade till. Det gjorde ont i huvudet och han släppte direkt.

-I´m sorry! sa han och satte sig ner bredvid mig. Han böjde sig ändå fram och kysste mig försiktigt.Jag besvarade den och kramade hans hand.

-How are you feeling? frågade han efter att vi hade avslutat kyssen. Jag ryckte på axlarna.

-My head hurts.. Hi Harry! sa jag när jag såg honom i fotöljen.

-Hello! sa han och jag fick en försiktig kram. Sen satte han sig i fotöljen igen.

-I´ve been so worried! sa Louis och jag såg en tår rinna ner för hans kind. Jag torkade bort den med mitt finger och han log. -I love you. fortsatte han och kramade min hand hårdare.

-I love you too Louis.





_______________________________________________________________________________________


Sorry för kort kapitel! Menmen :) Ni kommenterar ju typ inte? Får ingen insperation :/

:] Checka tiden! <3

 
 
Ingen bild

JoJo

18 maj 2012 09:58

Skitbra!<3 Stackare som få va kvar där i 1 månad... Men verkligen jättebra!:)

Alicia

18 maj 2012 10:12

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards