1dforever

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

As long as you love me- kap 12

Av Alicia - 24 november 2012 16:43


 

Mary


När jag och Niall skrivit klart med varandra la jag undan mobilen och tog blicken mot våran tv. 

Pappa, mormor och morfar såg på något konstigt program, fast bra var programet. Mormor och morfar hade åkt hem vid 8.


När klockan blivit 22;00 stängde vi av tv;n och gjorde oss i ordning, sen skulle vi sova.

Jag borstade tänderna, och satte på mig ett lila linné och ett par tygshorts.

Jag kröp ner i min säng, jag blundade och försökte sova. Men det gick bara inte, jag hade Nialls fina leende i tankarna. Men det gjorde mig ingenting, bilden av Niall fanns i mina ögon i några minuter sedan somnade jag.


*riiiing riiiiing riiing*

Jag vaknade på grund av att min iPhone ringde, vem ringer nu? Det är ju jätte tid... Fast nej, klockan är halv 10!

Niall.

Varför ringer Niall? Kan jag inte svara på, svarar jag kanske jag får veta.

-Hi, it's Mary. sa jag trött, jag var ju nyvaken.

-Hello Mary, It's Niall. Did you sleep? frågade han mig.

-Yes, you did. What did you want to say?

-Oh, sorry! Would you like have lunch with me, Danielle and all the boys?

-Yes, of course!! sa jag med ett stort leende.

-Good! Came to danielle at 12. sa han och lät glad.

-Okay, bye! See ya! 

-Bye love! sa han. Jag la på och kunde inte sluta le.

När han sa love, då ville jag bara dö. Det lät så gulligt, så romantiskt, ord kan inte beskriva.


Jag klev upp ur sängen och gick till köket. Jag gjorde i ordning en macka och ett glas, jag kan ju inte äta för mycket nu när jag ska ut på lunch med Dani och alla killarna. 


När jag ätit gick jag till mitt rum och började rota bland alla mina kläder. Eftersom att det var sommar och varmt ute fick det bli somrigklädsel. Håret borstade jag bara. Jag sminkade mig lite, det syndes knappt. Jag sminkade mig mest för att det känns bättre med smink på. 


Klockan var halv tolv, ska jag börja gå? 

Jag bestämmde mig för att jag skulle gå.

Jag stoppade ner mobilen i fickan på mina shorts, sedan satte jag på mig gladiatorskor.

Klar för att gå nu. 

Jag ropade hejdå till pappa, sedan gick jag till Dani.

 När jag kommit fram till lägenhetshuset gick jag upp för dom 2 trappor som jag behövde gå upp för, för att komma till Dani´s lägenhet. När jag kommit upp knackade jag på dörren.


Niall


Jag, killarna och Dani satt och pratade om dejten. Dom ville veta hur jag hade tänkt mig att den skulle gå till.

Jag berättade att jag hade tänkt att vi skulle ha som en picnick vid stranden på kvällen. Plötsligt hörde vi att någon knackade på dörren, Mary!

- It must be Mary. sa jag.

- Go and open the door!! sa Louis och log, jag reste mig och gick ut i hallen och öppnade dörren.

Där stog världens finaste tjej, hon hade ett linné och jeansshorts. Håret var utsläppt och hon stog och log.

Jag log.

-Hii Mary! sa jag och kramade om henne.

-Hello Niall. svarade jag henne.

Kramen avslutades, hon stängde dörren och tog av sig skorna.

_____________________________________________________________________________________________________

Heej! Amanda här :D

Bra och roligt att ni kommentera! Fortsätt med det :)

Imorgon kanske det kommer ett nytt kapitel, får se.

Nästa kapitel kanske Alicia vill skriva, men ja.

Ha det bra!


 
 
Ingen bild

JoJo

15 december 2012 09:35

7kt braaa!:):D<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards