1dforever

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Alicia - 8 november 2012 19:51

     



Jag gick till mitt tum och började välja kläder. Det fick bli en London tröja ch ett par shorts, jag orkade inte göra mig iordning så mycket så jag plattade håret lite snabbt och drog några drag med mascaran innan jag tittade mig i spegeln. Helt okej, kunde sett bättre ut men jag var för trött för att göra någonting åt det. Mina fräknar syntes för mycket så jag satte på lite puder också.


Jag gick snabbt mot bussen och snart kom den. Resan till Trafalgar Square tod bara en kvart och när jag kom dit satt Danielle vid statyn och vöntade.


-Hey! sa jag och vinkade.

-Hi! sa hon och kom fram och kramade mig.

-How are you? fortsatte hon sen. Jag log och nickade.

-I´m good! just a bit tired, how about you?

-I´m good! So happy since I met Liam yesterday.

-Oh that must´ve been so great

-Yeah it was! Should we go?

-Sure! Forever 21?

-Oh, my favourite!


Vi började gå mot Forever 21 och fortsatte prata om allt möjligt. Vi hittade en massa fina kläder, och köpte alltihopa! Vi fortsatte shoppa hela dagen och sen blev vi hungriga.

-Wayne´s Coffee?

-Yes!

Vi gick in och beställde, sen satte vi oss ner i några fotöljer i hörnet. Jag drack av min latte.

-So are yuo excited for todays show?

-Very excited! It feel kind of special since Liam is there too. I´m a bit nervous though..

-Yeah, there´s going to be a lot of people there. But don´t be nervous! It´s gonna feel so much better when you´re on the stage. Speaking of stage, we should probably get going! We have to practise the routine a few times and then get ready. sa jag och vi reste på oss. Vi gick ut från Wayne´s Coffee och började gå mot tunnelbanan.

-Have you seen our stage clothes?

-No!

-They´re really pretty! Kinda sexy actually, perfect for your first day!

Vi skrattade och gick av tunnelbanan vi hade suttit på ett tag.

Vi kom in på klubben och såg att alla tjejer höll på att öva, Selma var inte här än.


-Hey girls! ropade jag och de vände sig om och log.


Vi övade i en timma, kanske mer, innan det var dags att byta om. Jag tog fram min och Danielles bodys. Det var som baddräkter med dekorationer på bröstet.

-Oh my gosh, these are really pretty! sa hon och tittade fashinerat på kläderna.

-I know! They´re really comfortable to dance in!


Vi tog på oss dom och fixade hår och smink själva. Sen var det dags att köra. Det hade kommit ganska mycket folk vid det här laget och jag såg att Danielle var nervös.


-Hey, calm down. It´ll get betterwhen you´re on the stage, I promise! sa jag och gav henne en kram. Hon kramade tillbaka och log tacksamt mot mig. Scenen släcktes ner och publiken började ropa och klappa i händerna. Sen tändes scenen upp igen och vi gick sexigt, graciöst ut på scenen. Man kunde inte se någonting, ljusen bländade oss lite så vi såg inte längre än till scenkanten. Musiken började, och vi dansade.



_________________________________________________________________________________________


Varsågoda!


Tack JoJo för alla kommentarer! Det är bara du som kommenterar typ?? Det måste ni andra bli bättre på hihi ;)


Kommer inte bli något kapitel imorn för jag sover hos en kompis. Jag uppdaterar så mycket som jag kan vet ni!


PUSS Alicia

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards