1dforever

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Alicia - 16 november 2012 19:30

Mary

Jag gick mot jobbet, det var inte så långt. Solen skinner, men det är inte så varmt. 

När jag kom fram la jag ifrån mig väskan, och började göra det som jag alltid gör på jobbet. 


När jobbet var slut tog jag min väska, kollade på min mobil och jag fått något sms. 

Inget sms, men ett missatsamtal. Danielle, bäst jag ringer upp. 


-Danielle. svarade någon i andra sidan luren.

-Hi Danielle! It's Mary, what did you want say? svarade jag

-Oh, hi! Can you come over? frågade hon mig.

-Yeah, sure. I'll be there in ten minutes! 

-Good, see ya! 

-Yeah, bye! 

Jag la på och stoppade ner mobilen i bakfickan på mina byxor. 


Danielle


Efter jag hade pratat med Mary la jag min mobil på soffbordet, där jag suttit. Sedan reste jag mig och gick ut i hallen där jag hade en stor spegel. Jag speglade mig. Mjukisbyxor och t-shirt, det är skönt. 

Min mage började kurra. Bäst att ta något att äta!

Jag gick och öppnade kylskåpet. Soppa, Pannkakor, Potatis, inget annat?

Det kanske finns mackor i mitt skafferi? 

Jag gick mot skafferiet, öppnade och det första jag fick syn på var mackor, två packet som var oöppnade!

Jag tog ut ett av paketen och öppnade det. 

Jag började bre två mackor.

Sedan tog jag dom med mig in i vardagsrummet, där jag satte mig. Samtidigt som jag satte mig hörde jag att någon knackade på dörren in till lägenheten,

Jag gick och öppnade.

-Hello Mary! sa jag glatt när jag såg att det var hon, fast egentligen var det ju ingen överraskning att det var hon som kom.

-Hi Danielle! sa hon och log. 

-Are you hungry? frågade jag henne.

-No, I have eaten. Hon log emot mig.

Hon tog av sig skorna och jackan sedan satte vi oss i vardagsrummet. 

-We should watch a movie! sa Mary.

-Yes, you can select a movie. There! Sa jag och pekade mot min bokhylla där jag även hade filmer.

Hon reste sig och gick emot bokhyllan.


Mary


Jag hade nyss kommit till Danielle, och vi kom på att vi kunde se på en film. Jag fick välja en film som vi kunde se.

Danielle visade mig vart hon hade sina filmer och jag började genast rota igenom hennes filmer.

The Holiday, Mean Girls, twilight, jag måste nog faktigst välja Mean Girls. 

-I want to see Mean Girls! Sa jag till Danielle.

-That's a great movie! sa Danielle, sedan hjälpte hon mig att sätta igång filmen.

_____________________________________________________________________________________________________

Here we go!!

Så vad tycker ni?

Hoppas ni gillar bloggen och novellen!

Glöm in att ge kritik, det är viktigt för oss att veta vad ni tycker! :)

 

Av Alicia - 16 november 2012 18:43

Hej!

Jag ska börja skriva på kapitel 8 nu :)

Så det kommer innan åtta! 

Ha det bra så länge!!

//Amanda

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards