1dforever

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Alicia - 18 juli 2013 11:07

 

Mary




Jag låg fortfarande i Nialls säng, han borde vara hemma snart. Min mage gjorde fortfarande lika ont. Min mobil ringde på nattduksbordet och jag sträckte mig försiktig efter den. 

-Hello?

-Hey lazy, did you just get out of bed or what? 

-Hey Charlie.

-Why do you sound so.. so weird?

-Well thank you, it's just that I don't feel very good.

-Oh, I'm sorry. Are you sick?

-No, I have a stomach ache.

-What kind of a stomach ache? 

-A girly stoma-

-Okay, okay I get it! skrek han i luren och jag skrattade. Han var så barnslig.

-Well, I was just calling to see why you haven't hung out with me and Mika the past few weeks? frågade han lite ledset och jag fick direkt dåligt samvete.

-I'm sorry, it's just been a lot going on and me and Niall-

-The boy me and Mika still haven't met, may I remind you.

-Right. Maybe we can all hang out next week, if Niall's not busy. 

-Sure. I'll call Mika. By the way, he's still super sad because Ed Sheeran didn't win that Grammy.

-Oh god. He needs to move on. sa han och det pep i mobilen. Jag tog den från örat och såg att min mamma ringde.

-My mom is calling me, I'll see you next week yeah?

-Right. Love you.

-Love you too, bye.


Niall

 


Jag öppnade dörren och gick in. Jag hörde Mary prata med någon i sovrummet och jag gick dit för att höra vem det var. Jag stannade utanför dörröppningen. Hon låg vände ifrån mig så hon såg mig inte.


-My mom is calling me, I'll see you next week yeah? Love you too, bye... Mom? I'm actually not so good but I'm at Niall's apartment so it's...


Hon tystnade när hon vände sig om och såg mig. Jag kände hur arg jag var. Vem annan älskade hon? Det var tydligen inte hennes mamma, och jag tror inte att det var hennes pappa hon hade pratat med. Jag var avundsjuk. Jag hade aldrig varit avundsjuk på det här viset förut, inte när det gällde kärlek. Jag kände hur mitt ansikte var varm och säkert rött, jag bet hårt ihop mina käkar.


-Mom I'll call you back. sa Mary och la på luren. Hon bröt aldrig ögonkontakten. Hon fick ett oroligt uttryck i ansiktet.

-What's wrong?

Jag svarade inte, jag bara släppte påsen med sakerna jag hade köpt och gick mot köket. Jag tog ett stort glas vatten och halsade allt på en gång. Jag hörde fotsteg bakom mig, och visste att det var Mary men jag vände mig inte om.


Mary

 


Jag gick ut i köket, orolig varför Niall hade sett arg och ledsen ut. Min mage gjorde ännu ondare när jag stod upp men jag bet ihop och gick fram till honom. Jag kramade honom bakifrån och vilade mitt huvud på hans axel.

-What's wrong?

Han svarade mig inte. Han fyllde bara på sitt vattenglas igen och drack hela på en gång.

-Niall, please tell what you're upset about. bad jag och han suckade. Han gick ur mitt grepp och ställde sig på andra sidan matbordet. 

-Who did you talk to? 

-My friend.

-What friend?

-His name is Charlie. sa jag och jag såg hur hans ögon ändrades. Från arga, till ledsna. Jag förstod plötsligt varför.

-No Niall, me and Charlie are just friends!

-Oh yeah? You love him?

-Yes I do, as a friend! I've known him my entire life! We went to kindergarden together, with another boy named Mika, and they're my best friends! Trust me Niall.

Jag gick fram till honom och tog hans ansikte i mina händer. Jag såg bedjande in i hans ögon, han såg tillbaka. 

Plötsligt nickade han.

-I'm sorry. I trust you. I don't know what got into me. sa han och kramade mig. Jag kramade tillbaka och andades in hans lukt.

-Do you still have a stomach ache? frågade han och jag nickade mot hans axel.

-Come on, let's go back to bed.


___________________________________________________________________________________________________


Here you gooo. Jag vet att det tog lite tid, men här är det i alla fall! 


Hittade inga bra bilder till det här kapitlet :/

Kommentera på, och gå in på fanficen jag länkade igår!


KRAM Alicia

Av Alicia - 18 juli 2013 00:37

Här är ett tips på en annan fanfic! Den ör inte om One Direcitone, men jag har läst det som finns just nu och den verkar jättebra! http://likealovestory.bloggplatsen.se/ 



Nytt kapitel kommer troligen imorgon, jag har varit sjukt upptagen de senaste dagarna :/


KRAM Alicia

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards