1dforever

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Alicia - 1 juli 2013 21:22

   

 

Niall

-Great..Yeah, the show starts at eight o'clock.. See you there man!

Jag la på och log. Mary kommer bli glad att han kommer.
Jag gick in till konferens rummet jag visste att Zayn, Harry, Liam och Louis var i. Jag blev mött av skrik och kramar.

-Niall!
-You're here man!
-We've missed you!
-Why are you so late mate?!

Jag skrattade och kramade alla i en gruppkram. Jag satte mig i en av stolarna runt ett stort, runt bord. Vi skulle ha en intervju, det var därför vi var här. Jag hade inte lyckats fjäska för Simon så mycket att vi kunde skippa intervjun, men mötet hade tydligen inte varit nått problem alls. Därför hade jag behövt säga hejdå till Mary, vi hade kommit överens om att ses på klubben sen.

-Take it easy lads! I was just talking to a friend, you know him. Anyway, he's coming to Mary's show tonight. About that, do you wanna come? She's singing as well.

Såklart var Liam tvungen att flika in med att vi skulle gå på det mötet som var så himla viktigt..
-No it's cancelled, I talked to Simon. svarade jag och log smått.
-Then of course we'll come!

Intervjun gick ganska bra. Samma frågor som alltid dock. Jag fattar att vi har haft sjukt många intervjuer och alla frågor är i princip frågade, men ha lite fantasi va? Dessutom längtade jag tills ikväll. Jag undrade vad Mary skulle sjunga. Jag hade aldrig hört henne sjunga förr! Jag var säker på att hennes röst skulle vara helt otrolig, precis som hon själv.
Jag längtade också tills hon och de andra tjejerna skulle dansa.. De andra tjejerna bryr jag mig inte om på det viset och Danielle är ju Liams, men att se Mary dansa i den där dräkten till burlesque-musik är inte helt fel.

Mary

Jag var påväg till Danielle, vi skulle åka till klubben tillsammans. Hon skulle skjutsa mig, eftersom hon hade en egen bil och inte jag. Jag gick upp till hennes lägenhet och plingade på klockan.

Hon öppnade och höll hennes telefon mot örat, hon log mot mig och viftade in mig i lägenhet.

-Yeah, see you tomorrow. Bye lovely!

Hon la på samtalet och kramade mig.

-Hey babe! Sorry, that was El.
-Eleanor? As in Louis' girlfriend?
-Exactly! We're having lunch tomorrow. You still haven't met her right?
-No, but from all the things that Louis has told me about her she seems lovely.
-She is! She's my best friend, along with you. sa hon och log mot mig. Hon var absolut en av mina bästa vänner också. Jag hade inte äns varit med Mika och Charlie på flera veckor för att hon har varit med mig nästan varje dag, hon eller Niall. Jag hade faktiskt lite dåligt samvete över det..

-Do you want to join us? She's very curious about you actually, she would love to meet you! Please? You two would be best friends as well! Pretty please, you won't regre-
-Oh my god Dani, call down! Of course I would love to meet her! avbröt jag henne innan hon svimmade av exaltering. Hon rodnade lite och log. Jag skrattade.
-Okay then, I'll text her! Come in, we don't have do leave just yet.

Jag tog av mig skorna och lämnade min jacka och väska i hallen innan jag gick ut i köket där hon nu var. Jag tog mig friheten och tog ett glas med vatten.

-She's really happy that you're coming! She just texted me back.

Vi satt och pratade lite innan vi åkte till klubben. Klockan var nu 6, vi skulle ha genrep i ett ganska stort rum bakom scenen.



-Hey girls! sa Selma när vi kom in genom dörren. Vi sa hej och gick till omklädningsrummet för att lämna våra väskor. Vi bytte om bara några minuter innan showen skulle börja. 


När vi hade dansat i en timma och 45 minuter, och det var en kvart kvar till showen började, bytte vi om. Vi hade fått nya scenkläder, lite mer lika de i Burlesque.

Det var dags. Vi gick ut på scenen när det blev mörkt och publiken applåderade. Adrenalinet pumpade. Precis som det ska vara. Jag kollade ut över huvudena och upp på en innomhus balkong där jag visste att min familj och Niall satt. Men det satt några andra där också? Det skojade och höll på så jag gissade att det var killarna, men det var en mer. Allt jag såg var en hatt, som troligen satt på ett huvud. Men det var allt jag såg.



__________________________________________________________________________________________________


Here it is! Tack för att ni höll ut! Ska försöka skriva ett imorn också :)


Kommentera på!


Kram Alicia  

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards