1dforever

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

You are the one - kap 40

Av Alicia - 27 juni 2012 13:53

Lea


När jag sa den sista meningen sken Elise' ansikte upp i ett leende och jag var inte långt efter. Hon kramade om mig och sa:

-I´m really happy for you. Harry is the perfect guy for you and you make a lovely couple!

-Thankyou. I´m really tired, goodnight!

-Goodnight sweetie.

Jag borstade tänderna och tog på min pyjamas. Min säng var kall och rös när jag la mig med huvudet mot kudden. Jag tänkte på vad som hade hänt idag. Harry hade kysst mig, jag hade kysst honom. Kanske var det en början på något bra? Han hade verkligen lyssnat och verkat bry sig när jag berättade om Daniel. Han var helt underbar.


Harry


-What the hell happened in that bedroom? frågade Louis så fort vi hade satt oss i bilen. Jag log.

-Nothing special.

-Tell us! sa Zayn

Sen berättade jag allt som hade hänt och sagts. De lyssnade medans vi körde mot våra lägenheter. När jag berättade att hon hade kysst mig började de le.

-I think she´s good for you, Hazza. sa Liam. Han log stort. -You two make a good couple.

-I think so too! sa Niall efter Liam. Louis ochh Zayn nickade så jag antog att de alla var eniga.

 

När vi kom hem till våra lägenheter så gick alla in till sig. Jag gick in till min och Louis gemensamma lägenhet, gick in i köket och kolla vad vi hade hemma, Inget konstaterade jag, gick vidare till sovrummet och tog av mig kläderna och la mig i sängen. den var kall och skön, jag blundade och såg Lea framför mig. Hon var speciel, verkligen, jag är kär!

 

Nästa morgon

 

Jag vakna av att mobieln ringde. Vem var det som ringde så här tidigt tänkte jag för mig själv. 

- Hello! sa jag med en trött ton

- Harry you need to get up, you are late sa en mycket stressad Liam. 

- Late for what...? sa jag

- Interview, remember see ya in a bit sa han och la på. 

 

Juste nu minns jag. Jag skyndade mig upp och såg att louis hade dukat fram frukost, tydligen hade han gått och handlat, så jag slängde i mig en macka och ett glas mjölk. Sprang tillbaka till sovrummet och klädde på mig. En halvtimme senare så satt vi i bilen på väg till Interjuvn.

 

Lea


Jag vakna med ett ryck.. jag hade drömt en mardröm, igen! hatade när jag drömde sådanna drömmar, slutar alltid illa. Idag var jag ledig, gud så skönt. Jag kollade på klockan och såg att den var 8.45 så jag bestämde mig för att gå upp, kunde ändå inte ligga kvar i sängen. 

 

Jag kom ut till köket och började fixa frukost till mig. Jag ville inte väcka Elise, hon blir så sur när man väcker henne. Jag skrattade till för mig själv. Jag satte mig ner vid bordet men bestämde mig sedan att jag skulle sätta mig framför Tv:n. Jag satte på Tven och hamnade på en Kanal med en Interjuv med Killarna, jag blev väldigt chockad så jag jag tappade hakan. 

 

- "I cant wait to meet all the fans in US" Sa Niall när killen frågade en fråga

- How your love lives? do you have girls or are you single? frågade killen som höll i interjuven. 

- Im singel sa Niall och Zayn samtidigt

- Im taken sa Louis

- Im both sa harry och jag log menade han mig? tänkte jag. 

- Im Singel sa Liam oxå. 

 

När Interjuven var slut så stänge jag av tven och kollade ut genom fönstret, ett härligt väder var det ute, Solen sken och inga moln ute. 

Jag skulle ut och springa en rejäl runda tänkte jag . 

Jag skrev en lapp till Elise 

 

Hey, Im out running, dont know when I get back 

Lea  xx 

 

Jag gick och byte till mina träningskläder och sedan så gick jag ut genom porten, satte på musiken i öronen och tittade upp, på andra sidan stod han jag såg honom, Han såg mig, jag visste inte vad jag skulle göra. Skulle jag strunta i honom, eller springa in igen och låsa dörren? Den enda personen jag tänker på nu är Harry! Vart är han, vi hade inte bytt nummer än, så honom kune jag inte ringa. Paniken växer inom mig, Han närmar sig.. Hade det gått såå lång tid, tiden hade gått väldigt fort....

 

__________________________________________________________________________________________________

 

Woooow Vad är det som händer, vem är det Lea ser ? Kommer upp ett kapitel i eftermiddag, och ett Ikv, Kommer bli extra mycket nu enligt mig (Lea) haha, så jag hoppas att Alicia blir glad att Jag kan skriva så mycket : D

 

Blev ett Bra och spännande Kapitel tycker jag. vad tycker ni?  

 

Skriv gärna längre kommentarer och ge Konstruktiv kritik, inte bara "Bra, vill ha mera" utan vad man kan göra bättre. Vad är Bra och Dåligt med denna novell ? Vore kul om Jag och Alicia fick veta era åsikter, eftersom ni är dom som Läser! Sen är det Alltid kul att veta vad ni tycker så, KOM IGEN - Skriv era Åsikter, om ni inte vet vad ni ska svara på så kommer det lite frågor ni kan svara på;

 

1; Vad är bra och dåligt med novellen?

2; Det bästa med novellen?

3; Det sämsta med den?

4; Är det bra att vi är två som skriver?

5; Vad tycker ni om Uppdateringen? Bra dålig? Varför?

 

Puss puss Lea! :D 

 

 

 
 
Ingen bild

JoJo

2 juli 2012 23:08

För det första så va det jättebra o spännande o ja tror det va Daniel hon såg... 1.Inget e dåligt, allt e bra! 2.De e spännande! O att Louis o Elise e tlsmns igen!<3 3. INGENTING! 4.Det e kul att de e 2 som skriver o bra oxå!<3 5. D e jättebra uppdatering!:D Men va hände med bilderna?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards