1dforever

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

You are the one - kap 36

Av Alicia - 12 juni 2012 21:00

Elise


Jag satt i soffan och tittade på tv. Det fanns inget bra på så jag försökte somna om. Jag skulle ju inte göra något idag så jag kunde lika gärna sova. Louis skulle säkert göra något med resten av killarna och Lea skulle nog jobba. Så jag fick väll ligga framför tv:n. hela dagen.. Kul. -.-

-Goodmorning! sa Lea när hon, en kvart senare, kom ut ur sitt rum.

-Goodmorning! sa jag tillbaka. Jag hade redan ätit frukost men eftersom det var så tråkigt i vardagsrummet gick jag ut i köket med Lea.

-Have you already eaten? frågade hon. Jag nickade långsamt och gäspade. Jag var trött även fast jag inte kunde sova längre. Vilken bra egenskap...

-You´re going on a date tonight!

Jag blev förvånad. Med vem? Louis? Varför hade han inte frågat mig direkt?

-With who? Frågade jag. Hon tittade på mig med en blick som betydde: Är du dum i huvudet?

-Who do you think? Louis of course!

-Why didn´t he ask me?

-He told me to tell you yesterday, after you fell asleep.

-Ok.. Jag visste inte vad Lea och Louis hade planerat men jag kunde knapt bärga mig tills jag skulle på daten.

- When should I be ready then? Frågade jag henne och tittade på henne med en blick som sa allt.

6 p.m sa hon och log. By the way dress up abit would you. sa hon sedan och fixade en kopp te. 

Jag nickade som svar och sedan gick jag tillbaka ut till vardagsrummet, jag la mig i soffan, och satte på en film, det blev The Last Song med Miley Cyrus, och den är riktigt bra. Lea kom ut och satte sig vid ena soffhörnnet och log mot mig. 

- You have an amazing guy in our life sa hon och log mot mig. 

- Yeah I know, he is soo sweet, charming - He is everything to me. Sa jag och jag kände mig så lyckling när jag var med Louis. 


Lea

Jag satte mig i soffan med Elise och såg på The last song, en film som påminner mycket om mig. Jag ville oxå hitta kärleken, men har alltod haft otur.  Jag tittade på klockan och sedan insåg jag att jag skulle börja jobba om cirka 3 timmar så jag skulle hinna gå ut på en joggingtur, inte för att jag tränade regelbundet, men jag behövde rensa mitt huvud. 

- I will go out running for a bit sa jag till Elise som bara log mot mig. I will be back in 3o min sa jag sedan. 

- Okei W'll be here so you don't need any keys sa hon

- Okei Bye. And By the way, you are the best sa jag


Jag började jogga på min vanlliga runda, gud så skönt att bara vara ute och jogga, med musik i öronen. Jag joggade i intervaller så jag tränade mer effektivt. En läkare behöver ha bra fysik, så jag tränar ganska ofta när jag hinner.. Jag tycker inte det är så kul att träna, men jag gör det för att hålla mig i form. När jag hade joggat en bit så ser jag en kille med lockigt hår som sitter på en bänk. Jag joggar förbi och han tittar upp. Han ler ett underbart vackert leende. jag känner igen honom, men jag kunde inte plcera vart jag har sett honom, jag ler tillbaka och jag joggar vidare. Halvtimme senare är jag hemma och Elise tittar fortfarande på filmen, så jag hälsar på henne så hon vet att jag är tillbaka. Jag går in i köket och dricker ett glas vatten och sedan går jag in i duschen. 


- Im off to work säger jag till elise som sitter inne på sitt rum .


_____________________________________________________________________________________________________


Vad tycker ni.. ? Inte sååå långt, men det duger. jag har precis kommit hem från Göteborg och jag lovade att jag skulle komma ut med ett Kapitel då! 

Vem var killen som Lea såg ? Kanske någon speciel eller ?  

Som jag skrev så kommer jag skriva ett kapitel varje dag, men om jag hinner så kommer det upp flera, och eftersom jag hjälper Alicia med denna blogg, så hoppas jag att hon blir nöjd. :D Ni som har frågor till mig Lea, eller om ni undrar varför jag hjälper henne med bloggen så ska jag skriva det igen, i ett Inlägg :D Massa kommentarer nu ddåå :D Puss puss Lea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards