1dforever

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

You are the one - kap 7 - The call

Av Alicia - 30 mars 2012 21:20

Jag tog min lilla axelväska, packade ner iPhone4, rumsnyckel, hörlurar, boken En Geishas Memoarer och pengar. Sen tog jag på mig mina kil-klackar och gick ut. Jag fick hålla upp min klänning lite så att jag inte snubblade. När jag kom ut ur hotellet viste jag inte vart jag skulle gå.

-Can I help you, miss? frågade en som jobbade på hotellet.

-Ehm, yes. I think so, I´m looking for a nice café. Do you no any? frågade jag och han tänkte en stund.

-Yes, The marples has great coffee. I´m sorry but, that´s actually the only café I now in London. sa han och rodnade lite. Jag log.

-That´s okay. Where is it?

-You just go around the corner and keep going for 50meters. sa han och pekade.

-Thankyou! sa jag och började gå åt det håll han hade pekat. Jag satte i musik i öronen. I Want - One Direction. Min favvo! När jag kom fram såg jag att det var ett ganska lugnt ställe, inte för populärt liksom. Jag ställde mig i kön och förstod varför han tyckte att de hade gott kaffe. Det var troligen 30 kaffe sorter här! Svart kaffe, Latte, Latte Machiato, Espresso, Cappuchino, Mocca och en massa utlänskt kaffe. Jag testade ett vietnamesiskt kaffe och till min förvåning smakade det lite choklad! Eftersom jag älskade choklad beställde jag en till efter ett tag. Jag bara satt och läste ur min bok. Men jag bara tänkte på annat så jag la undan den efter ett tag. Jag hade suttit innomhus och det hade blivit lite varmt så jag satte mig på uteserveringen istället. Jg tänkte bara på de där killarna. Speciellt på Louis. han hade så fina ögon. Så blåa. De andra killarna var också snygga, alla var ovanligt attraktiva :) Men Louis stod ut.

Rrrrriing Rrrriiiiing.

-Hallå? svarade jag i telefonen.

-Elise, det är Anna! svarade Anna lita andfått.

-Hej Anna! Hur mår du? frågade jag.

-Bra, jag mår bara bra. Men du kan inte gissa vad som just hände! sa hon och jag blev lite orolig..

-Den där Louis kom förbi och frågade om du var här!!! nästan skrek hon! Jag blev så jävla glad! Då gillade han mig verkligen!

-Men herre gud! skrek jag nästan tillbaka. Jag kom på att det var andra människor här och harklade mig som jag brukade när det blev lite pinsamt-.-

-Men vad sa du då? frågade jag lite spänt.

-Jag sa att du inte bodde här men jag gav honom ditt nummer. Han sa att han skulle ringa dig senare! skek hon igen. OH MY FUCKING GOD.

-Eeh.. Okej, hur var han?

-Han var cool, lite blyg och sådär. Väldigt artig. sa hon och det pirrade till i mig igen.

-Okej, tack Anna! Jag ringer dig när han har ringt! sa jag och vi sa hejdå.

Jag satt bara och tänkte på Louis resten av eftermiddagen. När klockan var typ 3 kom jag på att jag inte hade ätit nått så jag beställde en cesarsallad. Den var inte alls lika god som kaffet men ändå god. Helt plötsligt ringde min mobil. Jag stelnade till och jag var inte riktigt på om jag skulle våga svara eller inte. till slut tog jag mod till mig.

-Hello? Jag hörde att jag darrade på rösten lite.

-Hi Elise! sa en bekant röst. Louis.

-Hi! Who is this? frågade jag för att han inte skulle veta att Anna hade ringt mig.

-It´s Louis. Do you remember? The cinemon buns murderer? sa han och jag skrattade en stund. Han hade humor verkligen humor C:

-Of course, how could I forget? sa jag och nu var det hans tur att skratta.

-So I was wondering if you would like to have dinner with me sometime? frågade han och han darrade också på rösten. Jag drog efter andan.

-Hello? undrade han.

-Oh, sorry! Of course I want! sa jag och log.

-Okay, what hotel are you staying at? frågade han. Eftersom killen av mina drömmar just hade bjudit mig på dejt så hade jag minesförlust just nu. Jag fick kolla på rumsnyckeln.

-London City Hotel. sa jag.

-Okay! I´ll pick you up at seven?

-Perfect! See you.. sa jag och det började pirra ännu mer i magen.

-See you!

 
 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 21:24

Det gick lite segt att läsa det här kapitlet, elr rättare sagt gick det VÄLDIGT/JÄKLIGT segt att läsa det här kapitlet för att jag kollade på kvällen är din sammtidigt(?), mest för att Jedward var med<3 Men kapitlet var jättebra<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards