1dforever

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

You are the one - kap 3

Av Alicia - 28 mars 2012 14:29

Jag tror det var 4-5 stycken. Alla förutom en var mörkhåriga, en var blond. Jag hann inte se mer än så för de gick bara förbi fönstret. Lite senare såg jag 3 skrikande tjejer springa efter dom. Jga ville verklign se vad som hände men jag kunde inte gå ifrån middagen. Jag drack lite mer av min Sprite och så småning om kom vår mat. Jag tog kyckling och basilika-pasta. Det var helt fantastiskt vad gott det var!

-Var det gott, älskling? frågade mamma och jag nickade.

-Jag tänkte att du kanske kunde sova hos mig inatt Elise? frågade Anna och log.

-Jaaa! nästan skrek jag och en massa restaurant-gäster tittande frågande på mig. Jag harklade mig.

-Det vore trevligt! sa jag i normal samtalston den här gången. Anna log och nickade.

-Jag tänkte att vi kunde catcha up om man säger så. sa hon och log ännu mer. Jag log tillbaka.

-Då kan du ju träffa de där pojkarna i lägenheten bredvid som Anna pratade om! sa pappa och skrattade åt sig själv. Då slutade jag le. Jag gav honom en blick som sa ungefär men-kan-du-aldrig-sluta-vara-pinsam?!?!  Då slutade han också att le. Mamma gav mig en blick men jag struntade fullkomligt i henne.


Efter middagen gick pappa, mamma och Emil hem till hotellet. Jag och Anna gick och satte oss i hennes bil och så körde vi iväg. Jag tyckte att det var lite läskigt att man körde på vänster sida av vägen men jag sa ingenting. När vi var hemma hos henne tog hon fram chips och läsk. Jag hade lite godis i min handväska(det hade jag alltid) så jag tog en skål och la i det. Vi satte på OC som vi alltid brukade kolla på när jag var hos henne men efter ett tag tröttnade vi. Vi pratade hela natten, haha :) När allt var uppätet och uppdrucket kom den frågan jag inte ville ha.

-Har du någon pojkvän då? Jag bara kollade på henne. Jag ville egentligen inte berätta om Jocke, mitt ex. Han hade älskat mig för mycket och börjat förfölja mig. Det hade gått så långt att när jag gjorde slut med honom försökte han strypa mig. Som tur var så kom Emil in i mitt rum när jag hade svimmat av och slått ner Jocke. Jocke sitter i fängelse nu, han var ett år äldre än mig.. Jag har därför lite problem med kärleken och att bli kär. Men jag hoppades fortfarande på att hitta den rätta.

När jag hade berättat hela historien hade vi båda två gråtit lite.

-Förlåt för att jag frågade! Jag visste inte. sa hon och kramade mig för tusonde gången.

-Det ä lugnt, som du sa.. Du visste ju inte. sa jag.

-Jag är ganska trött och ... oj! klockan är 3! sa Anna och sa sedan att vi skulle gå och lägga oss. Jag fick låna en tandborste och en stor tröja. Jag la mif´g i gäst rummet men kunde inte sova. Jga kom på vad pappa hade sagt.

 "Då kan du ju träffa de där pojkarna i lägenheten bredvid som Anna pratade om!". Jag undrade vilka de var. Och med de tankarna somnade jag.



NÄSTA MORGON


Jag vaknade av den välkända lukten av omelett och korv. En typisk, engelsk frukost. Jag tog på mig samma kläder som jag hade igår, jag hade ju inga andra med mig, och sminkade mig. Jag fick låna Annas smink. Sen gick jag ner till henne. Hon stod i köket och drack juice. När hon såg att jag kom så kramade hon om mig.

-Goodmorning sunshine! sa hon och jag kollade skeptiskt på henne. Jag var inte direkt känd för att vara morgonpigg. Jag muttrade bara till svar.

-Vad är klockan? frågade jag och kollade på henne.

-Halv nio. sa hon och fortsatte att gör omeletten. Jag stönade till och la mig i soffan.

PLING PLONG...

 

 

                                                  

                                                  

                              


Jaa, måste jag säga ordet som börjar på K och slutar på OMMENTERA?

 
 
the awessome

the awessome

28 mars 2012 18:48

sjukt bra, fortsätt skriv!!! :)

http://www.Made-By-Oss.bloggplatsen.se

Alicia

29 mars 2012 17:56

Tack! hihi :]

 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 19:22

Verkligen AMAZAYN:)

Alicia

21 april 2012 19:41

tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards