1dforever

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

As long as you love me - kap 18

Av Alicia - 13 december 2012 22:00

 

     

Niall

 

 


Idag var det fredag. Det var dagen då jag skulle på dejt med Mary. Jag var sjukt nervös och jag visste inte vad jag skulle göra. Klockan var åtta och det var elva timmar innan jag skulle hämta henne. Igår hade hon sms:at mig och sagt att hennes pappa ville prata med mig innan också, så jag skulle komma en halvtimma tidigt. Det hade gjort mig ännu mer nervös. Varför ville han prata med mig? Tänk om han inte gillade mig? Jag menar, det skulle ju vara ett problem! Jag hade planerat att fortsätta dejta Mary, kanske att bli hennes pojkvän?  Det skulle vara helt fantastiskt. Att få träffa henne varje dag, att få kyssa henne varje dag och att få kalla henne min. Jag blev förvånad på mina tankar. Jag hade aldrig tänkt såhär mycket på en tjej förut. Fast iförsig så hade jag aldrig träffat en tjj som Mary förut. 


Jag var låg kvar i sängen i flera timmar, vi hade en ledig dag idag. Vid tre-tiden skulle Harry och Liam komma över och hjälpa mig välja kläder. Zayn skulle vara med Perrie och Louis med Eleanor. Liam skulle egentligen vara med Danielle men hon skulle tyligen vara hos Mary innan och hjälpa henne. Jag visste att tjejer normalt tog mycket längre tid på sig än killar när det hade med kläder att göra, men jag skulle nog ta lika lång tid på mig. Så nervös var jag. Om jag förstörde det här skulle jag aldrig förlåta mig själv.

Jag bestämde mig för att ringa Liam, kanske var han också vaken.


-Hello? sa han, bra. Han var inte nyvaken, det lät i alla fall inte som det.

-Liam! It's Niall!

-Hey man! Why are you up at this time?

-Oh you know.. I´m just really nervous..

-It´s gonna go great Niall! Don´t worry! 

-yeah.. Do you wanna come over?

-sure, Danielle just left. See you in fifteen minutes?

-Sure, see you bro.

-Bye.



En kvart senare var Liam hemma hos mig. Vi satt och spelade på mitt Xbox när det ringde på dörren. 

-I´ll get it. muttrade jag och gick bort till dörren. Jag öppnade och Harry gick in i lägenheten.

-Hey.

-Hi, I thought I´d come early. sa han ch tog av sig sina skor. Vi gick in i vardagsrummet och satte oss bredvid Liam. Vi tiurades om att spela. 


Några timmar senare

 


Vi hade bara suttit och spelat hela dagen. Harry och Liam hade försökt att prata med mig om dejten med Mary, men jag hade bara skjutit undan det.. Jag viste inte hur jag skulle agera. Det a

var så konstigt, jag hade aldrig i mitt liv varit såhär nervös förut. Jo, på första live showen på X Factor, men det var en annan sak. Det var svårt att förklara hur jag faktiskt kände så jag försökte att inte tänka på det. 

Jag låste upp min mobil och såg på klockan. 12.19


-Okay guys. You need to help me with what I should wear! sa jag och de pausade spelet.

-Really? 

-Really.

Vi gick in i mitt sovrum och fram till garderoben. Det var en walk-in-vloset, så vi gick alla in och började rota bland mina tröjor och skortor.

-Do you know what she´s going to wear?

-I have no idea.

-Well, it´s a bit tricky then. sa Liam och Harry nickade. Vi stod och letade ett tag, och efter ett tag tog Liam fram en vit skorta. Jag nickade accepterande. Harry höll sedan fram svart-brun kofta. Jag tog fram ett par jeans och

-Just.. Keep it simple. sa han och log svagt mot mig.

-Yeah. Good idea. Thanks guys!


Några timmar senare var det dags att hämta Mary. Jag, Liam och Harry gick ner tillsammans men utanför porten gick dom till Harrys bil och jag gick till min.

Jag satte mig i bilen och började köra (vi säger att Niall har körkort). Jag kramade ratten hårt när jag parkerade framför hennes hus. Det var ett ganska stort hus, två våningar. Det lyste i alla fönstren och jag såg människor i köket. En man, en kvinna och en tonåring. Han såg ut att vara några år äldre än mig. Jag gick ut ur bilen, gick fram till dörren och tog ett djupt andetag. Jag ringde på klockan. Efter några sekunder öppnade mannen jag hade sett i köket, Marys pappa.

 

-Good to see you again Niall. sa han och räckte fram handen. Jag tog den och log.

-Good to see you too Mr. Charton.

-Come in! sa han och jag stängde dörren efter mig. Bakom honom stod en liten kvinna och en lång kille. Marys mamma och bror, gissade jag.

-Nice to meet you Mrs. Charton! sa jag och log mot henne. Hon tog min hand och log tillbaka.

-Hi, I´m James. sa brodern och räckte fram sin hand. 

-Hey, Niall. Nice too meet you.

-Nice too meet you. sa han och vi tog i hand.

-So Niall, can I have a word with you? frågade Mr. Charton och jag nickade nervöst.

-Oh Mike, you´re scaring the young man! sa Mrs. charton och log mot mig. 

-No, don't worry Niall! I´m not one of those overprotective phycos that most of the teenage girls have in movies! 

 

Jag följde efter honom in i vardagsrummet. Vi satte oss ner i soffan och jag knäppte nervöst händerna framför mig.

 

-I just want to ask you one thing Niall. 

-Of course.

-Well, I know you´re in a band, One Direction right? And I know that you have a lot of girls that would kill to date you. You could practicly have any girl in the world! So, i guess my question is, are you serious with Mary? 

-Yes Mr. Charton. I know that most people probably think that we date girls all the time. But the truth is, I haven´t had a girlfriend in a very long time. And I´ve never wanted one, because I hadn´t met the right person, because I hadn´t met Mary. Mary is the most incredible person I´ve ever met, and I hope the whole girlfriend-situation changes now.I would never hurt her.

 

Mr. Charton verkade nöjd med svaret så han skakade min hand för andra gången ikväll och log tacksamt mot mig. Det kändes bättre nu, jag var inte lika nervös längre. Det kändes som att Marys pappa litade på mig nu. Vi gick ut i hallen igen och vöntade på att Mary skulle komma ner. Jag stod och pratade med James när hon kom ner för trappen. Det var som i en sån där täntig amerikansk film när det var skolbal. Men det kändes inte det minsta töntigt. Allt gick i slowmotion. Hon kom ner för trappen i en vacker klänning, vit kavaj och högklackade skor. Jag hade aldrig i mitt liv sett en vackrare människa.

 

 

___________________________________________________________________________________________________

 

Naaw eller hur!!

 

Sorry för att det tog lite tid! Men eftersom det är sista veckan innan jullov(YAAAAAYY) så måste jag göra en massa så jag får bra betyg :D heh. Jag vill hellre skriva ett långt bra kapitel än ett jkort trkigt kapitel, eller vad tycker ni?

 

Kommentera på nu! Det blir så mycket roligare då! <3

 

Alicia XX




 
 
Ingen bild

JoJo

15 december 2012 10:09

Naaaw så gulligt! Och ja bara smälter av bilden på Niall högst upp!<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards