1dforever

Direktlänk till inlägg 1 december 2012

As long as you love me - kap 17

Av Alicia - 1 december 2012 23:09

    


-Are you okay? undrade jag försiktigt.
Jag hade försökt att trösta henne i flera timmar nu, men hon kunde inte sluta gråta. Vi satt nu på hennes säng.
Hon skakade på huvudet.
-No.
-Can I do something for you?
-No, it's okay. Mary, I'm really sorry.
-For what?
-For not going shopping with you today! I know you have to get an outfit..
-Oh. It's okay.
-We can still go if you want!
-Really? You know you don't have to.
-I know, but I could use a sheer up!


Snart gick vi ut från Danielles lägenhet och började gå mot Oxford Street. Danielle verkade lite gladare nu när hon hade kommit ut i friska luften.


-First stop, Forever 21? frågade hon när vi var framme. Jag log och nickade. Vi gick runt och tittade, men hittade ingenting speciellt till min dejt. Vi gick vidare till Victoria's Secret och gick in och tittade runt. Jag köpte bara ett linne, men Danielle köpte en bh.


-We really need to find you something! sa hon och slog ut med armarna. Jag suckade.

-I know.. 

-maybe we should try thi store? frågade hon och pekade till höger. Jag tittade och såg en söt affär, vi gick in och såg oss om. Det var kläder, skor, smink, hattar, ja allt! Vi gick runt ett tag och jag provade jättempnga klänningar. Danielle var mitt smakråd. Den sista jag provade var en vit, tunn volangklänning. Den hade ett guldbälte i midjan. När jag kom ut ur provrummet såg hon på mig med stora ögon.

-Wow. That´s the one.

-Really? Don´t you think it shows to much legs?

-Well, is that a bad thing?

-Maybe.. I´m not fit, like you..

-Stop! Don´t you know that you´re beautiful? sa hon och började sjunga på What Makes You Beautiful. Jag skrattade och gick fram och kramade henne. 

-So I should by it?

-Definetly!


Jag tittade på prislappen, 120 pund. Bra, då kunde jag bjuda Danielle på Starbucks sen. Jag betalade och vi gick, som bestämt, mot Starbucks. Vi beställde och satte oss ner i varsin fåtölj. Plötsligt kom en tjej fram. Danielle log vant mot henne, jag försökte att inte se allt för chockad ut.

-Hi! sa hon blygt.

-Hello! sa varade Danielle.

-Can I take a picture with you? frågade hon och tittade på både mig och Danielle.

-Of course sweetie!


Ville hon ta bild med mig? Hon log och gav mig en kamera. Såklart inte, hon ville ta bild med Danielle. Men sen ställde hon sig bredvid mig, jag gjorde som Danielle, och jag la min arm om hennes axlar. Jag märkte att hon var nervös, men jag var nog mer nervös än hon.


-Thank you! sa hon och sprang bort till sina föräldrar igen.

-Do people come up to you everyday and asks if they can take a photo with you? frågade jag och tittade chockat på henne. Hon skrattade n'r hon såg min blick.

-Yes! Well, usually I don´t want to take photot, but I often hug them. But she was so sweet so I had to hug her!

-Oh. Why don´t you want to take photos?

Hon såg ner i golvet och hennes leende försvann.

-I get a lot of hate, some people think that I´m using Liam just to get publicity and to be famous. I just want to avoid that, so I don´t take photos at all. But people still think that I don´t love him.

-That´s horrible!

-Yeah, but I´m getting used to it.

Jag satte mig bredvid henne i hennes fåtölj och kramade henne.

-That´s nothing you should ever have to get used to.

-Maybe, but that´s the case.


Vi pratade inte mer om saken, jag märkte att hon bara blev ledsen. När vi hade fikat färdigt hade det kommit fram lite fler fans och jag tror att de hade känt igen migt. De tittade konstigt på mig men som förut så försökte jag ignorera det. 

Nu var vi hemma hos Danielle och tittade på gamla X Factor videos från när killarna var med. Eftersom jag inte var ett jättestort fan så hade jag inte sett dom, vi satt och dog av garv när vi tittade på alla. Vi tittade också på flera intervjuer från de senaste månaderna. Jag såg hur glad Danielle blev när Liam nämnde henne. Louis och Zayn hade tydligen också flickvänner, Eleanor och Perrie. Jag hade ingen aning om det. 

-Are they nice?

-yes! Eleanor is one of my best friends! I´ve only met Perrie one or two times so I don´t now her that well, but she´s lovely! Maybe we could eat dinner sometime?

-That would be nice! If I´m not intruding?

-Oh god, no! i´m sure they would love to meet you! Plus, you´re gonna be one of us soon enough.

Vad menade hon? Var jag inte deras vän än?

-What do you mean with 'one of us'?

-You know, one of the girlfriends. sa hon och log. Vad menade hon med det? Menade hon.. Niall? Jag kunde inte hjälpa att le tillbaka.

-You know it´s true. He really likes you Mary. fortsatte hon sedan.

-Thankyou. sa jag och kramade henne.


__________________________________________________________________________________


En kortis, men kommentera! :)


Någon annan som blev fast på ett tåg imorse i kaoset? xxAlicia

 
 
Mari

Mari

12 december 2012 19:37

DiN novell äger! Love it! Fortsätt skriva :) vill höra fortsättningen :)
om du har lust får du gärna läsa min novell på http://onedirectionthestoryofmylife.blogg.se

KRAM


http://onedirectionthestoryofmylife.blogg.se

 
Ingen bild

JoJo

15 december 2012 09:59

SkiiitBraaa!<3<3<3

 
Ingen bild

vanshi

8 februari 2013 22:53

vad hette affären du köpte klänningen ifrån?
tacksam för svar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards