1dforever

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

As long as you love me - kap 3

Av Alicia - 30 oktober 2012 10:15

   


Mary


-I'm Mary. Well, Marion. But call me Mary!
Hon log mot mig och Selma fortsatte att prata.
-Danielle is going to dance with us tonight so can someone please teach her the rutins?
-I can do it! sa jag snabbt.


Den här Danielle såg väldigt snäll ut och jag hade inte några jättebra vänner. Jag hade bara dom på klubben och mina grannar. Äver fast jag var född och hade bott hela mitt liv i London så var jag inte så bra på att få vänner och träffa personer. Jag var ganska blyg mot de flesta, men ibland fanns det undantag. Till exempel när jag var med Charlie och Mika, eller kanske snart Danielle? Ett annat undantag var förståss när jag stod på scenen. Då kunde jag vara någon annan. En ballerina från Ryssland eller streetdansare från ghettot. Det spelade ingen roll, bara jag fick vara någon annan.


Vi gick upp på scenen, jag tog med mig den stora stereon.
-Okey so we're dancing to the music from Burlesque, have you seen it?
-Oh my god, I love that movie!
-It's my favourite!
Vi skrattade. Jag kände på mig att vi skulle bli bra vänner, jag och Danielle.


Jag satte på musiken och dansade flrst hela dansen för henne. Sen gjorde hon sitt bästa med att följa med men jag hjälpte henne med de stegen hon inte förstod.

-It´s a great choreography!

-Yeah, I like it too. So, do it again?

Jag tryckte på play och vi tog våra positioner.


...Underneath the city lights
There is a world few know about
Where rules don’t apply, no
And you can’t keep a good girl down...


Steg fram, snurra runt, padeboré,5 hopp, handrörelser, 3 steg bak..


När vi hade gått igenom den ett par gånger och hon kunde den ganska bra, så bestämde vi oss för att ta en promenad. Vi behövde lite frisk luft.

-Do you wanna go to Starbucks?

-Yeah!


Vi började gå mot Starbucks, och pratade om allt möjligt. Vi beställde och satte oss ner vid ett bord.

-So, is there any boyfriend? frågade jag henne efter ett tag. Hon log mot mig och nickade.

-Haha, yes. His name is Liam.

-Cute name! When did you meet?

-Uhm. About two years ago.

-Well, can I meet him?

-Well, he´s not in the country right now, I think he´s in America now.

Jag nickade. Vad menade hon? Visste hon inte var hennes pojkvän var? Det var lite konstigt..

-But when he comes back I would love to introduce you to some of his friends! fortsatte hon sen och log.

-Oh, thanks, but I don´t think they´ll like me. sa jag och tittade ner i min latte. Hon tittade förvånat på mig.

-Why would you say that?

-Well, you know.. I´m not pretty, I´m not skinny adn all that. But you are.

-Don´t say that! You´re beautiful. I know that we´ve only known eachother for a couple of hours but I do know, that every guy would be happy to have you as girlfriend.

Jag log mot henne.

-Thank you.

Vi började gå hem.

-So, I have to turn here. sa Danielle och pekade åt höger.

-Yeah, I have to turn left. See you on monday!

Jag blev lite förvånad men hon tog ett steg fram och kramade mig. Jag kramade tillbaka. Vi vände oss om och började gå.

-Hey, do you wanna do something this weekend? hörde jag plötsligt bakom mig. Jag vände mig om, där stod Danielle och log.

-Yeah! sa jag och gick fram till henne igen. Jag tog fram min mobil.

-Can I text you tomorrow? Your number?

Hon gav mig sitt nummer och jag sa att jag skulle messa henne senare, så hon kunde få mitt.

Jag var påväg hem när ag kände att mobilen ringde. Jag tog upp den och svarade.

-Charlie! I haven´t heard from you in like.. ages! What happend, did Julia kidnap you or something?

-Haha, very funny. No, but I need to speak to you. Can I come over?

-Well, I´m not home yet, see you in fifteen minutes?

-Yeah, see you soon. Bye.

-Okay, bye.


_______________________________________________-


Here ya o!! PUSS och kommentera nu!

 
 
Ingen bild

JoJo

6 november 2012 20:28

Japp, Danielle va det! Jättebra kapitel, och ja...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards