1dforever

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Alicia - 18 oktober 2012 16:34

Mary



Jag sitter och väntar på bussen till min vän Mika. Även fast han bara bor några kvarter bort så är jag för trött för att gå, jag hade precis dansat på klubben och mina ben var som spagetti..


Just nu dansade vi till musiken från filmen ’Burlesque’. Då och då fick jag sjunga och de andra dansa bakom mig. Det var ganska självklart, att det var jag som sjöng alltså. Men missuppfatta mig inte! Nästan alla andra i dansgruppen sjöng bra, men jag hade faktiskt starkast röst. Dessutom ville bara Selma, vår chef, att jag skulle sjunga. Jag sjöng också där när jag inte dansade.


Bussen kom, och jag gick på och satte mig längst bak. Jag tog fram min iPod och satte på Oath av Cher Lloyd. Min favoritlåt just nu. Innan den andra refrängen hade börjat var jag framme, så nära var det..  Utanför bussen gick jag 50 meter till vänster och sen stod jag framför dörren. Efter som Mika var en av mina bästa kompisar så brydde jag mig inte om att knacka. Innanför dörren höll hans föräldrar på att ta på sig skorna.


-Oh hey! Where are you going? Frågade jag och kramade om dem. De hette Mark och Jennifer.

-Hello Mary! We´re just going out for dinner with some friends. Sa Jennifer och tog på sig sina skor.

-We haven´t seen them since college!

-Well that´s nice Mark! See you later then! Sa jag medan jag gick upp för trappen till Mikas rum.


Hela huset var mörkt, det ända ljuset som syntes kom från Mikas dörr. Jag kom på den briljanta idén att skrämma honom. Jag smög fram till dörren och precis när jag skulle slänga upp den och skrika ”BUUUUU!!!!” så sa han:


-Don´t bother. I heard you talking with mom and dad downstairs…


Han satt på sängen med sin dator och skrattade åt mig.

Jag slängde min väska bredvid hans säng och satte mig bredvid honom.


-What are you doing?


Jag nickade mot datorn Han hade i knät. På skärmen stod det med stora bokstäver att man kunde hitta sin livspartner, och sen en massa bilder på medelålders kvinnor och män.


-I'm finding my one true match!

-Dude, on websites like that you're only going to find crazy women and serial killers. Trust me.


Han suckade och slängde sig bakåt.


-I know. But I want a girlfriend!

Jag log mot honom och klappade hans axel.


-Don´t worry Mika, you´ll find someone. When the time is right.

-Well thank you for that good advice, doctor Phil.


Vi skrattade och han satte sig upp igen.


-So, Charlie and Julia are back together.


Charlie var vår andra bästa vän, Julia var en bortskämd elak bitch som Charlie var hopplöst kär i. Hon bara lekte med Charlies hjärta, vilket han inte fattade. Hon hade dumpat Charlie flera gånger för andra killar, som hon sedan dumpat efter en vecka.  Han ville inte ge upp henne.


Jag suckade.

-Poor boy. One day he´ll realize that she´s no good for him. I hope..

-Yeah.. So how did it go today? Did you fall of the stage or something?

-Haha, very funny. No, I´m to smooth for that! We´re dancing ‘Burlesque’.

-Ah! So you´re not falling of the stage, but you´re getting naked?
-Oh my god, what is with you today? We´re dancing to the music from the movie, ‘Burlesque’. Get it?!

-Oh.. Sorry, so you didn´t fall of the stage?

-No. We´re getting a new girl tomorrow!


______________________________________________________________________________________


Okej, första kapitlet!

Vad tyckte ni?  Verkar det bra?


allvarligt hörni, kan ni inte kommentera lite mer? Det är inte kul att skriva om man inte vet vad ni tycker om det! Det är ju ändå inte som läser det ;)


Alicia Xx

Av Alicia - 18 oktober 2012 16:06

Det blir As long as you love me!

Handlingen står nu i menyn, så lägger upp första kapitlet om typ en kvart?


PUSS, Alicia

Av Alicia - 18 oktober 2012 08:30

Marion Charton är 19 är gammal.


Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Hon går i en musik skola utanför London. Efter skolan jobbar hon på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder.


En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..


________________________________________________________________


Vad tycker ni? Det är samma som i menyn, men vad tycker ni? Om ni gillar det så lägger jag upp första kapitlet ikväll, så var snabba att kommentera så får ni mer att läsa!! :D


Alicia


Xx

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards