1dforever

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

As long as you love me - kap 28

Av Alicia - 28 mars 2013 16:00

 

 

 

Mary

 


När jag kom hem gick jag direkt in i köket, jag var utsvulten. Jag tog fram en skål, en sked, mjölk och ett flingpaket. Det låg en lapp på diskbänken, värst vad jag fick lappar idag då!


Mary, we're on our way to your grandmother. She needs help with the garden. Love mom

 


Jag suckade och fortsatte att äta mina flingor. Vad skulle jag göra idag då? När jag hade ätit klart satte jag ner skålen i diskmaskinen, tog min väska och gick upp till mitt rum. Jag kände för att ta en dusch, så ja satte påvattnet och började klä av mig.

Det var skönt att rensa skallen lite. Jag tänkte ändå alltid bäst i duschen.


När jag kom ut smörjde jag in mig med body lotion från Victoria's Secret och satte upp mitt hår i en handuk. Jag gick till min garderob och började leta efter kläder. Jag tog fram svarta underkläder, ett par mjukisbyxor och ett BOY linne. Sen sminkade jag mig lätt med mascara, lite puder och sist satte jag på ett rosa läppstift. Jag släppte ut håret och drog fram hårtorken ur en låda under handfatet. När håret var torrt så satte jag upp det i en slarvig bulle, jag orkade inte göra något speciellt. Sist men inte minst hängde jag ett uggle-halsband runt halsen.


Eftersom jag inte hade något att göra sen så tog jag fram min macbook och satte mig på sängen. Jag skrollade igenom Tumblr, Twitter och Facebook. Jag tittade inte på mina mentions, jag undvek allt hat. Jag var på bra humör idag och jag ville att det förblev så. Dessutom hade jag ju lovat Niall. På tal om Niall.. Min iPhone ringde och jag log när jag såg namnet på skärmen.


-Hi Niall!

-Hey! Sorry I couldn't pick up, We were busy doing that interview. 

 


Jag kom ihåg. Niall skulle ju konfirmera att vi var ett par på deras nästa intervju! Hade han gjort det?


-So.. How did it go? Did you say it?


-Yeah, I did! The interview should be out by tonight, we'll see how things goes. What are you doing?


-Oh, not much really. Just got home, took a shower, nothing special. Quite boring actually.


-So you wouldn't mind coming to the photoshoot then?


-Sure.. if I'm not in the way?


-No, of course not! You're my girlfriend, you could never be in the way. sa han och mitt hjärta smälte lite. 


-We can come pick you up, we're leaving the interview now. Be ready in ten minutes?


-Right. See you soon. 


-Love you!


-Love you!


Jag sprang runt i huset och packade ner allt jag kunde behöva i min väska. Jag tog fram mina TOMS och ett par solglasögon. När jag hörde bilen köra upp utanför min dörr sprang jag in i badrummet en sista gång och sprutade mig med Wera Wangs parfym, Lovestruck. Jag tog min mobil, plånbok och nycklar. Sen gick jag ut ur huset, låste och satte mig i bilen. Det var en stor silvrig van. Längst bak satt Harry, Louis och Zayn, i mitten satt Niall. Jag satte mig bredvid honom. Längst fram satt Liam och en stor man som jag gissade var Paul.


-Hey babe. sa Niall och kysste mig.

-Hi!


_________________________________________________________________________________________________


Så! Here you go, men snälla kjommentera? Skriv vad som helst, det blir så mycket roligare då! Ni kan skriva vad ni tycker om kapitlet, om ni tycker att något saknas i novellen, eller något sånt! :)


Kram babes ;)


Alicia

 
 
Ingen bild

Sophia

4 april 2013 09:36

Bara en fråga... Hur i *** kan du skriva såå sjukt bra?!?!
Jag älskar verkligen din novell! Den är superbra!!!

Alicia

25 juni 2013 14:05

Åh tack! Gud vad glad jag blev nu! Alicia :)

 
Ingen bild

Taylor

4 april 2013 15:58

Jätte bra kapitel. Eller alla kapitel är bra. Bara en sak kanske lite mer mys med Niall och Mary. Jätte bra novell. Började läsa idag.

 
Hanna

Hanna

26 april 2013 15:21

SUPER!!!

http://teenagedream.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards