1dforever

Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

As long as you love me - kap 24

Av Alicia - 23 februari 2013 22:15

 

 

Mary

 

 

 

Jag hade varit hos Niall hela dagen. Liam hade vara stannat i en halvtimme, hela tiden frågat om jag var okej. Omtänksam som han är. Nu satt jag och Niall i hans soffa och såg på film. Vi satt i ena hörnet av den stora soffan under en filt. Jag lekte försiktigt med hans skadade han medans han höll på med mitt hår. Jag älskar när folk håller på med mitt hår, det är så avslappnande och det gör mig lugn. 



Niall

 

 


Mary somnade och jag la en filt över henne. Hon log tacksamt i sömnen. Jag tänkte på vad som hade hänt tidigare. Jag förstår verkligen inte hur någon någonsin vilja skada Mary. Världens snällsate tjej, hon skulle göra något för att skada eller såra någon! Jag blev arg bara av tanken. Jag kände en stickande smärta i min hand, och såg att blodfläckarna sakta men säkert blev större och större genom bandaget. Jag försökte tänkta på något annat än vad de där killarna troligen tänkte göra med Mary, jag gick bara runt och var arg, och jag var inte den killen som gick runt och var arg. Jag gillade att vara glad. 

Min mage kurrade och jag öppnade kylskåpet för att se om det fanns någon jag kunde äta. Ingenting. Jag fick väll helt enkelt gå och handla när Mary vaknade, jag ville inte lämna henne ensam.

Som om hon hade vetat vad jag tänkte kom hon in i köket. Hennes hår var ruffsigt och och hon gäspade stort. Vacker.


-Hi. log jag.

-Hi. svarade hon och log. -I'm sorry I fell asleep.

-No, it's okay! It was quite nice to have a cuddle with you. sa jag och log stort. Det var ju sant. Mary log och rodnade. Jag gick fram och omfamnade henne. Hon såg upp på mig och vi kysstes. Jag förstår inte vad hon gjorde som gjorde mig så galen i henne. Hon var helt fantastisk. Jag föll för henne.

-You wanna go and buy some food?

-Can you do that? I mean, won't there be a lot of fans? undrade hon osäkert.

-Maybe, hopefully not. But I want to go to the store, sometimes you can get a bit worked up about never having to do something.. So I think it's nice to do the normal things that I found boring before. sa jag och hon log mot mig.

-That's understandable!


Vi bestämde oss för att gå till närmaste affär och handla. Exakt vad vi skulle handla hade vi inte bestämt, men eftersom vi båda var riktigt matvrak så kunde det nog bli en del..

Jag tog på mig en keps och solglasögon, och jag rådde Mary att göra detsamma. Jag ville verkligen inte bli igenkänd idag och om jag skulle bli det så kunde det bli en massa drama och rykten över att Mary var med mig. Det var inte rättvist mot Mary.


-Is it hard to always have to dress up like this just to go out and buy some milk? frågade hon medan vi gick ner för gatan. Jag tittade ner i marken när jag gick, jag kände Marys blick på mig.

-Well.. Yes. Sometimes it can be really fun to meet fans, but sometimes I'm just really tired and I don't really don't want to draw much attention to me. There is also always paparazzi everywhere to take pictures of you so you have to look kind of good everytime you go out. It's the dark side of what I do and I love what I do, so I'd rather have to put on sunglasses everyday than not be with my four bestfriends and do what I love. I'm truly blessed that I get to live my dream, so if that's what i have to do, I'll do it!

-I'm glad you get to do this. You really deserve it.

Jag såg på henne. hon log ömt mot mig och jag besvarade leendet.

-Thank you.


___________________________________________________________________________________________________________


Ok, hörni jag vet att det här inte är långt och allt det där, men jag har inte haft tid! Imorse(klockan 6) köade jag utanför 1D Word och imorn åker jag til fjällen. 

Var det nån annan som var på 1D World idag? Vad köpte ni? Jag köpte en One Piece, men storlekarna var jättesmå så jag måste byta :/


Amanda kommer uppdatera under lovet, eftersom jag åket ill fjällen och åker skidor. Jag kanske kan försöka skriva lite! 


Kram, Alicia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards