1dforever

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

You are the one - kap 46

Av Alicia - 20 augusti 2012 13:30

      



Långsamt drog jag symbolen åt sidan och höll upp telefonen mot örat. Jag hade ju fortfarande inte sagt till henne och pappa att jag och Louis var ihop. Jag var rädd för vad de skulle säga, jag menar det var ju dem som hade tvingat oss att göra slut.


-Hallå? Jag hörde att min röst var skakig så jag harklade mig lite.

-Hej gumman det är mamma! ÅÅh, vad länge sen det var sen vi pratade! Varför har du inte ringt till mig och pappa?

-Eehm, jag vet inte.. Jag har väll inte hunnit antar jag..

-Ja men det är okej, gumman. Vad har du och Lea gjort då? Hur mår du?

-Just nu har jag faktiskt feber, så det är väll inte så bra..

-Men gumman! Då kan du ju inte flyga hem imorgon, det kan bli värre då.


Juste. Imorgon var dagen jag skulle åka hem till Sverige igen. Jag skulle bara vara här i en vecka, och det hade jag. Skolan började ju snart, så jag var helt enkelt tvungen att åka hem.


-Jag bokar om flyget och sen får vi se hur du mår, och när du kan åka hem.

-O.. okej..

-Mm, men gumman jag ville bara höra om pappa skulle hämta dig på Arlanda imorn men det blev ju ingenting med det.. Vi ses älskling! Puss puss.

-Puss.


Sen la hon på. Jag var helt chockad. Jag hade helt glömt bort att jag någon gång skulle behöv åka hem, att behöva lämna Lea och killarna. Att lämna Louis. Det hade jag helt förträngt.


Nu satt Louis där och tittade på mig, undrande. Även fast jag inte tittade på honom så kände jag hans blickar.

-Honey, who was that?

Jag drog efter andan och vände mig mot honom. Jag kände tårarna bränna bakom ögonen. Han såg det och tog min hand.

-What?.. Babe, what is it?

-You know who called? Han skakade på huvudet.

-My mom. She asked if my dad was going to pick me up at the airport tomorrow.

-What?! You´re going home tomorrow?? Why didn´t you tell me?

-I totaly forgot! I´m so sorry Louis, I just..

-Shh, it´s okay.. So are you really going to Sweden tomorrow? Jag satte mig i hans knä, med ryggen mot hans bröstkorg. Han la sitt huvud mot min axel och jag snyftade till. Han drog sin hand över min rygg för att trösta mig, han var underbar på det sättet. Fanns alltid där och tröstade, gjorde mig lugn.

-No, I sad that I was sick and she sadi it would get worse if I flew. So she canceld it and said that I´ll fly when I get better.

-Well, that´s good I guess. I don´t want you to go.

-Me neither.. What are we going to do?

Han suckade. Den varma luften rörde min hals, och jag rös.

-I have no idea.. Maybe we should tell them? They can´t keep us apart, I won´t let them!


Han vände mig om i sitt knä och tittade mig djupt in i ögonen.

-I will never leave you again. Do you hear me? Never!

Jag log mot honom, böjde mig fram och kysste honom. Mjukt.

-You are so romantic. And I love you. sa jag sen när jag hade avslutat kyssen.

-I love you too.


Han kysste mig hårt. Efter ett tag mer passionerat. Jag log när han började att dra av mig tröjan. Han lyckades inte riktigt och jag hjälpte honom. Jag drog tröjan över huvudet och han började kyssa mig på nyckelbenen. Jag förstod vad han ville och drog av honom tröjan också. Snart var vi nakna och täcket låg nere på golvet.


Harry


Lea satt i mitt knä, hemma hos henne, i soffan. Teven var på men ingen av oss tittade. Vi var upptagna med att drunka i varandras ögon. Det var ganska otroligt, att vi hade suttit här i snart en halvtimme och bara sett varandra i ögonen. Jag älskade henne så mycket så det gjorde ont.

-I love you.

-I love you. Are you hungry? I think I am. Jag nickade.

-Yeah.

-But we need to go grosseey shopping. I don´t think I have any food.

-What? A girl that doesn´t have any food? Am I dreaming?

Hon skrattade och slog mig lätt på armen. Jag låtsades vrida mig i smärtor och hon skrattade ännu mer.


En kvart senare var vi påväg till affären. Vi handlade en hel del mat, men också en hel del godsaker. När det blev dags att betala så ville jag göra det. Hon protesterade först, men när hon såg den långa kön av trötta, irriterade människor så gav hon upp och lät mig till slut ta fram plånboken.

Till höger om den affären låg en annan liten affär. Den hade mest små prylar. Lea tittade bedjande på mig.

-Can we please go in there? Jag skrattade och nickade. Hon blev som ett barn på julafton där inne. Hon skuttade runt bland kläder, pennor och krims krams.

-I´m going to the clothes over here! sa hon och pekade bakom ett hörn.

-Okay, I´ll be right there!

Hon gick bakom hörnet där hon hade pekat men jag gick inte efter. Jag hade sett ett par saker som jag ville ge henne i present. Det var en massa färgglada armband, jag visste att hon älskade färger. När jag gick närmre såg jag att det stod olika ord på dem.  Jag bestämde mig för att ta det som det stod "love" på(finns inte på bilden).

Påväg till kassan såg jag ett linne. På det stod det " I <3 my boyfriend". Jag bestämde mig för att köpa det också, jag betalade snabbt för att inte Lea skulle komma på mig, och knögglade ner påsen i en av matkassarna. Sen gick jag bort till Lea vid kläderna.


_____________________________________________________________________________________________


Hej! Jag hade skrivit supermycket men sen så bestämde sig datorn för att uppdatera internet så allt försvann. Det var lite FML. Men nu är det klart! :D


Imorn börjar jag skolan så då blir det nog bättre med uppdateringen! 
 Kram Alicia

 
 
bea

bea

9 september 2012 14:40

skiiit vad braaaaa!!!! :)

http://www.takenbyou.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards