1dforever

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

You are the one - kap 45

Av Alicia - 10 augusti 2012 20:45

   

1. Elise' pyjamas. 2. Leas outfit

Harry


Jag la nervöst ner mobilen i min ficka. Jag hade just gjort två väldigt "viktiga" saker.

1) Jag hade just berättat för världen att jag och Lea var ihop.

2) Jag hade precis visat för Lea att jag älskade henne.


Jag vågade nästan inte möta hennes ögon. Jag var rädd för hennes reaktion, tänk om hon inte älskade mig? Vart skulle jag ta vägen då? Jag skulle inte kunna klara av att vara kvar med Lea, nejnej, det skulle jag skämmas för mycket för.. Men samtidigt skulle jag inte kunna leva utan henne. Hon fanns i mitt liv, och jag hoppade verkligen att hon skulle fortsätta finnas där.

Jag tog mod till mig och mötte hennes blick. Jag kunde inte tolka den.


-I love you too Harry.

Jag kan inte beskriva den känslan och glädjen som jag kände. Jag böjde mig fram och kysste henne. Hon avslutade kyssen efter ett tag och log mot mig.

Min mobil vibrerade like crazy, det var troligen mina mentions på Twitter. Jag antar att större delen av världens befolkning numera visste att Harry Styles inte var singel längre.


-I guess the whole world knows now, huh? sa Lea fortfarande tittandes i mina ögon.

-I´m sorry! I know I should´ve asked you first.. Lea, I´m so..

-No! It´s okey, Harry! avbröt hon mig. -I know that I love you, and I know that if I want to be with you, I´ll have to ignore all the drama. And all the hate. It´s hard for Elise, I know that, but I don+t have Twitter, I think it will be easier for me.

Jag kramade henne, vi satt så i en halvtimma. Sen blev det kallt och vi bestämde oss för att gå hem.


Louis


Jag tittade en gång till. Blundade och tittade om och om igen för att se om jag hade sett i syne. Jo, jag hade sett rätt. Jag läste meningarna en gång till. The best girl in the world. I love you Lea!

Elise kom ut från sovrummet i sin pyjamas. Vi hade sovit jättelänge idag.

-Have you seen this? Jag höll fram telefonen framför Elise' ansikte. Hennes ögon vidgades och mötte mina.

-Wow!

-I know, right? Did you know about them? Hon skakade på huvudet. -Me neither.

-But I guess it´s good.. I mean, Lea was heartbroken when the "Daniel" thing was going on. And I think Harry can make her happy, if he behaves.

Vi skrattade. När jag tänkte efter så höll jag med henne. Både Harry och Lea förkänade det bästa! Även fast jag inte hade känt Lea i mer än en vecka så visste jag att hon var en bra människa. Och Harry, ja det visste jag ju att han var!

-I´m happy for them! Hon log mot mig och nickade.

-Me too.

-I love you too Harry.

Jag kan inte beskriva den känslan och glädjen som jag kände. Jag böjde mig fram och kysste henne. Hon avslutade kyssen efter ett tag och log mot mig.

Min mobil vibrerade like crazy, det var troligen mina mentions på Twitter. Jag antar att större delen av världens befolkning numera visste att Harry Styles inte var singel längre.


-I guess the whole world knows now, huh? sa Lea fortfarande tittandes i mina ögon.

-I´m sorry! I know I should´ve asked you first.. Lea, I´m so..

-No! It´s okey, Harry! avbröt hon mig. -I know that I love you, and I alsoknow that if I want to be with you, I´ll have to ignore all the drama. And the hate. It´s hard for Elise, I know that, but I don´t have Twitter, I think it will be easier for me.

Jag kramade henne och vi satt så i en halvtimma. Sen blev det kallt och vi bestämde oss för att gå hem.


Louis


Jag tittade en gång till. Blundade och tittade om och om igen för att se om jag hade sett i syne. Jo, jag hade sett rätt. Jag läste meningarna en gång till. The best girl in the world. I love you Lea!

Elise kom ut från sovrummet i sin pyjamas. Vi hade sovit jättelänge idag.

-Have you seen this? Jag höll fram telefonen framför Elise' ansikte. Hennes ögon vidgades och mötte mina.

-Wow!

-I know, right? Did you know about them? Hon skakade på huvudet. -Me neither.

-But I guess it´s good.. I mean, Lea was heartbroken when the "Daniel" thing was going on. And I think Harry can make her happy, if he behaves.

Vi skrattade. När jag tänkte efter så höll jag med henne. Både Harry och Lea förkänade det bästa! Även fast jag inte hade känt Lea i mer än en vecka så visste jag att hon var en bra människa. Och Harry, jag det visste jag ju att han var!

-I´m happy for them!
-Me too.. Babe, did you open a window or someting? It´s really cold in here!

Jag väntade på att hon skulle börja skratta och säga att det var ett skämt, men det gjorde hon inte. Det var sommar, alltså var det väldigt varmt inne i min lägenhet(Elise hade sovit över här inatt).

-Are you serious? Honey, it´s like the desert in here! Are you feeling ill?

När jag såg på henne såg hon faktiskt lite blek ut.

-In fact, I do..

-You should lay down, come on. I´ll walk you to the bedroom.

Hon lät sig föras till sovrummet och stoppas om. Hon såg trött ut. Jag kände på hennes panna och drog snabbt bort handen igen. Hon brändes ju!

-Gosh, you´re hot!

-I know.. sa hon och log busigt.

-No, serious Elise. You have a fever. Do you want some tea?

Hon nickade, så jag gick ut och fixade en kopp vanilj te till henne. Det var hennes favorit, med mjölk och honung. Hon drack det snabbt. Jag la mig ner bredvid henne och båda två somnade så småning om.


Elise


Jag vaknade av att min mobil ringde. Jag ignorerade den en gång, men när den började rina igen började jag treva efter den på nattduks bordet. Louis vred på sig bakom mig. När jag fick tag i mobilen kunde jag först inte se vem det var som ringde, jag hade suttit mig för snabbt upp i sängen och allt blev svart för några sekunder. Febern gjorde sig påmind och jag kände hur sjuk jag faktiskt var.. Jag gjorde ett nytt försök med mobilen och såg nu vem det var som ringde.

På mobilen stod det "Incoming call from Mamma"....



____________________________________________________________________________________________________


OOOOOOOOOOOOOOOOOHH... Vad tror ni Elise' mamma kommer säga?

Äntligen lite uppdatering va? Men det blir bättre, jg börjar skolan och exakt en vecka(försöker ignorera paniken och vara en tonåring ändå)så då blir det bättre.


Föresten, var det någon som var och såg Oly Murs(en vän till 1D och han var förband till dem på deras US Tour) på Sommarkrysset i lördags? Jag var :D

Och ni missade väll inte när de sjöng på OS avslutnings cermonin i söndags?


Kram Alicia

 
 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2012 13:31

Såklart såg man ju os avslutningen:-) jag satt och halv sov, och flög upp när jag hörde whats makes you beautiful!
Snälla uppdatera snart! Jag bara älskar din novell och plus, din är den bästa Louis novellen nogonsin!!
:-D

Alicia

16 augusti 2012 17:23

Haha bra :) naw! Tack så mkt! Det kommer mer uppdatering när skolan börjar, lovar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards