1dforever

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

You re the one - kap 44

Av Alicia - 19 juli 2012 00:30

      

1. Elise' outfit. 2. McDonalds. 3. Lea i sin pyjamas. 4.Harry på bilden.


Louis


Vi gick på bakgatorna i London, vi ville inte träffa på några fans idag. Elise ville gå in i alla möjliga affärer och jag följde snällt med henne. Efter ett tag kom vi fram till en maskeradbutik.

-Let´s go inside! sa jag och tog Elise' hand. Där inne fanns det allt möjligt! Hattar, peruker, kläder, smink och smycken. På hatthyllan låg en jättestor rosa hatt. Jag tog den och gick fram till Elise.

-Try this on, love! Hon tittade först på mig, sen på hatten och sen tillbaka på mig. Hon skrattade jättemycket men jag fattade inte riktigt vad som var roligt! Okej, lite roligt var det. Jag ville att min flickvän skulle sätta på sig en stor, ful, skrikrosa hatt. Jag log lite.

-I´m serious! Hennes skrattattack började lägga sig och hon skakade på huvudet.

-You´re just gonna laugh at me!

- No, I won´t laugh, I promise!

Hon tvekade en sekund innan hon tog det stora rosa monstret i händerna och satte det på huvudet. Det gick inte. Jag kände hur skrattet bubblade upp inom mig. Jag försökte hålla det inne, och med tanke på hur Elise såg ut så såg jag troligen ut som en idiot. Sen kunde jag inte hålla mig längre, jag skrattade. Skrattade, skrattade, skrattade och Elise skrattad med mig! Alla i affären tittade nu på oss. Även om jag ville sluta så kunde jag inte! När Elise hade slutat skratta så hade jag forttfarande inte gjort det, så hon såg på mig med en blick som jag omöjlit kunde tolka. Var hon ledsen?

-You promised! sa hon och slog till mig på armen. Jag anade ett leende under pokerfacet. Slaget hade gjort lite ont, jag tog om armen och skrattade vidare. Det var verkligen inte klokt! Även om jag kunde skrattade mycket med killarna, och med min famlilj så hade jag aldrig tidigare i mitt liv skrattat så här mycket. Jag kunde nästan inte andas, där jag nu låg på golvet. Jag tvingade mig själv att kväva skrattet, för att jag själv inte skulle kvävas.

-I´m sorry honney but I.. Jag kunde inte fortsätta, ett fnissanfall kom nämligen. Jag tittade på Elise. Hon såg fortfarande ut som om jag var en idiot.

-I´m sorry sweetie, but you should´ve seen yourself! Too bad I didn´t take a picture..

Hon tog av sig hatten och la tillbaka den på sin plats bland alla gräsliga hattar.


Elise


Efter någon timma var vi hungriga och bestämde oss för att äta något. Jag tittade om på den gulliga gatan vi gick på, men där fanns inga restauranter. Min mage kurrade.

-Maybe we should just go to McDonalds? I´m starving!

Louis tittade på mig.

-Are you sure about that? There will probably be a lot of fans there, and you not that all of them are supportive.

Jag nickade och tittade ner på mina fötter.

Nu när nästan alla visste att jag var Louis' flickvän igen så fick jag mycket hat på Twitter. Jag försökte att ingnorera det, men det var inte så enkelt som man tror. Louis bad mig alltid att inte vara så mycket på Twitter som jag var. Oftast stod det saker som:

"You don´t deserve Louis bitch!"


"I hate you!! Louis will leave you, cuz he hates you too!!!"


"You´re so ugly! I don´t undertand why Louis wants to be your boyfriend!"


Jag nickade en gång till och tvingade fram ett leende.

-Yeah, I mean I have to get used to the fact that people don´t like me. That´s just how it is!

Han tittade in i mina ögon, böjde sig fram och kysste mig.

-I love you.

-I love you too.


Vi började gå mt den stora gågatan. Desto mer folk det blev, desto mer utstirrad kände jag mig. Folk vände sig om där de gick och kollade på mig och Louis. Det fanns vanliga blickar, och så fanns det granskande blickade. De tittade på mig, från topp till tå. Jag tror Louis såg blickarna, för han tog min hand och höll den hårt. Vi gick mot McDonalds som låg lite längre ner på gatan.

-Louis!! Can we take a picture with you? frågade två flickor i 10-års åldern. De hade en mamma med kamera bakom sig. Louis tittade på mig, undrade om det var okej med mig. Jag visste hur mycket fansen betydde för honom, så självklart så sa jag att det var okej och ställde mig bakom mamman. Louis kramade om tjejerna samtidigt som hon tog kort. Jag tog upp min mobil och gick in på Twitter. Jag visste att jag bara skulle bli ledsen.. Men jag kunde inte låta bli! Till min förtjusning såg jag några snälla tweets, de personerna följde jag och skrev tack till. Men sen såg jag några elaka tweets också. Jag måste säga, hatarna var inte särslit kreativa.. Det var samma ord hela tiden! Men de gjorde fortfarande ont..

-Elise... Can we take I picture with you too? Det var en av de två flickorna som hade kommit fram. Hon var nervös, det såg man på långt håll. Jag log mot henne, det dåliga humöret som jag hade fått av hat tweetsen var bortblåsta. Jag hade aldrig blivit bedd om att vara med på kort förut!

-Of course! Sa jag och ställde mig bakom flickorna, där Louis precis hade stått. Han stod nu bakom mamman och log stort. Jag log minst lika stort mot kameran, det kändes bra att veta att inte alla "directioners" hatade mig..


Harry


Jag vaknade och såg mig omkring. Lea låg på min arm. Hon var verkligen söt där hon låg och soc. Hennes bröstkorg rörde sig sakta upp och ner. Kanske skull jag överraska denna underbara flicka på någpot sätt? Kanske med en brak frukost? Jag drog sakta bort min under hennes huvud och ställde mig upp. Jag tog på mig en t-shirt och ett par jeans. Det såg ut som att det skulle regna idag.. Jag gick in till köket och öppnade kylskåpet. Där fanns mycket mer mat än i min och Louis' lägenhet. Jag tog ut ett par ägg och mjölk. Jag tänkte nämligen göra pannkakor. Jag tog fram resten av ingredienserna och vispade snabbt ihop smeten. När jag hällde smeten till den första pannkakan i stekpannan hörde jag någonting innifrån sovrummet. Ånej! Det var ju inte meningen att hon skulle vakna nu..

Någon minut senare kom Lea in i köket, fortfarande i sin pyjamas. Men hon hade satt på sig en kofta. Hon tittade förvånat på mig, sen på stekpannan. Jag log och gick fram till henne. Jag kramade om henne, länge. Sen tittade hon upp på mig.

-I didn´t know you could cook! Jag skrattade lite.

-Well, I wanted to suprise you.. But you ruined everything! sa jag och slog ut med armarna. Hon skrattade åt mig, men kysste mig sedan snabbt.

-It´s okay.. I hate suprises anyway!

Nu var det min tur att bli förvånad..

-What? Why?

-I don´t know, I just do.. sa hon och ryckte på axlarna..


Lea


När vi hade ätit upp pannkakorna, som föresten var de bästa jag någonsin hade ätit, satte vi oss i soffan och satte på tv:n.

-What do you wanna do today?

Jag tänkte efter. Jag var trött, så jag ville nog bara ta det lugnt..

-Chill.. I´m really tired.

Harry log och nickade.

-But maybe we can take a walk first? It feels so stuffy(instängt) in here..

En halvtimme senare tog vi på oss skorna och jag låste dörren innan vi gick ner på gatan. Harry tog min hand. Jag tittade på våra händer, de var sammanflätade. Vi var ihop nu, jag och Harry. Jag visste inte hur många som visste, undrar hur många av killarnas fans visste? Om någon visste? Hittils hade jag inte fått några hat kommentarer eller likande.. Det var ju tur. Jag visste att Elise fick gasnak mycket hat på Twitter, men jag hade inte Twitter så fansen kunde inte skicka hat till mig där. Hoppas bara inte att de fick tag på min facebook. Jag kom på att jag måste komma ihåg att göra min profil privat, så ingen kunde se mina foton och så när vi kom hem igen..

Vi hade kommit fram till en liten park. Harry drog med mig till en bänk och satte mg i hans knä.

-Do you think people now about us? frågade jag efter ett tag.

Han såg ut att fundera.. Han kanske inte tyckte att vi var ihop? Men gud Lea, nu har du skämt bort dig igen! tänkte jag och rodnade.

-You´re so cute when you´re blushing! sa han och log. -I don´t know.. I really don´t care if people now, or wath they think. I just now that I love you.

Jag tittade på honom. Sa han just precis det där som jag trodde? Älskade han mig? Jag älskade honom också! Jag böjde mig fram och kysste honom.

-I love you too.

Han tog fram sin mobil, tryckte fram kameran.

-What are you doing?

-Oh nothing, just taking a picture of me and the best girlfriend in the world.

Jag log först mot honom, sen mot kameran. Jag såg hur han loggade in på Twitter, laddade bilden och skrev:


The best girl ini the world. I love you Lea! xx


_____________________________________________________________________________________________



JAG ÄR SÅ HIMLA LEDSEN! Jag kan inte be om ursäkt tillräckligt, men ni måste ändå förstå?

Varken jag eller Lea har uppdaterat eftersom det är sommar! Jag ser att vi inte heller har lika många besökare längre, eftersom  det är sommar! Man vill ju lixom inte sitta inne framför datorn då. :/

Imorgon åker jag till Skåne och jag vet att Lea inte heller kan uppdatera mycket(jag har inget internet då..), men i får helt enkelt överleva! :D

Jag vet att ni förstår :)

Därför skrev jag också ett extra lång kapitel, med bilder och allt! ;)
Ni som svarade på Leas frågor, tack!

Många pussar och krammar från Alicia  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 23 september 2013 13:50

MaryAlla killarna och Danielle satt i mitt rum och pratade. Mina föräldrar hade åkt hem efter ett tårfyllt hejdå. Jag förstod inte varför de se så ledsna och upprörda! Jag mådde bra. Allt som hade hänt var att jag svimmade. Eller hur?Min mobil, som t...

Av Alicia - 2 september 2013 21:53

  Kolla vad jag hittade :D   Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/   Kram Alicia ...

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt. -Mary, this is doctor Smith. She wil...

Av Alicia - 22 augusti 2013 22:07

Mary Jag öppnade ögon långsamt. Ljuset log emot mig och jag fick blinka flera gånger för att kunna hålla ögonen öppna. Jag kollade runt i det lilla rum jag låg i. Till höger om mig stod en maskin som pep regelbundet, till vänster om mig fanns et...

Av Alicia - 1 augusti 2013 23:56


      DanielleJag gick in i klubben och skakade av paraplyet. Det öste ner utomhus. Jag såg Mary sitta på en stol vid baren. Jag gick fram till henne.-Hello lovely. sa jag och la en hand på hennes rygg. Hon vände sig om och log. Jag kramade he...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards