1dforever

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Alicia - 2 september 2013 21:53


Kolla vad jag hittade :D


Någon som har lust att göra en ny header? Är sjukt trött på den nuvarande och det vore great om någon kunde göra en snygg i photoshop eller så, jag kan nämigen inte :/


Kram Alicia

Av Alicia - 2 september 2013 18:16

Niall

Dörren öppnades och jag kollade vem som hade kommit in. Det var Marys doktor. Hon hade en annan läkare med sig, en äldre kvinna med grått hår och snälla ögon. Hon log mot oss. Jag höll Marys hand hårt.

-Mary, this is doctor Smith. She will be doing the test with you. Is it okay if we do it right now? Your boyfriend can stay with you if you want.
-Okay. sa Mary och jag log mot henne för att lugna ner henne. Hon verkade lite nervös eller stressad.
-What kind of test is it, if I may ask? frågade jag och de båda läkarna såg på mig.
-I can't tell you that right now, it may effect how Mary answers the questions.

Dr. Smith drog fram en stol från hörnet och satte sig bredvid sängen, på andra sidan.

-Okay Mary, I want you to answer these questions as correct as possible. Do not care about how your boyfriend may feel or you think we may think. It's all about you, okay?


Mary


Jag nickade och släppte Niall's hand för att föra mitt hår till min högra axel. Sen la jag dem på magen. Dr. Smith log kort mot mig och tog fram ett anteckningsblock.

-How do you feel about yourself?
Första frågan. Jag tänkte efter. Inte alls bra.
-Not good.
-Can you evaluate that a bit?

Jag tog ett djupt andetag. Here it goes.

-I kind of hate myself. I mean, I'm not pretty or skinny. I have no idea why Niall, my boyfriend, loves me. I have fat things, a doublechin, my arms are huge, my stomach is too big, I'm boring, my eyes look weird, my hair is always a mess, my breasts are too big and my voice sounds like a bird cawing. The only thing I like about myself is that I can dance.

Jag tystnade och Dr. Smith skrev ner något i hennes anteckningsblock.

-For how long have you been thinking that about yourself?
-Well I've always known those things but I've thought about more lately.
-How many meals do you eat per week?
Jag räknade tyst på mina fingrar. Frikost blev det ju aldrig, sällan lunch.

-Probably about 10, maybe 11..

Hon skrev ner något igen.. Gud vad jag blev nervös jag blev av det. Måste hon verkligen skriva ner allt? Vad är det ens hon skriver?

-Is there a lot of questions left? frågade jag otåligt och en aning högt.
-No, don't worry.

Men det var det. Efter ungefär 45 minuter så gick de båda läkarna och jag och Niall var ensamma. De sa att testet skulle vara klart nästa dag och att jag skulle behöva sova på sjukhuset inatt.

-Niall?
-Yes love?
-Could you stay here with me tonight? I really don't like hospitals and the thought of having to stay the night kind of scares me..
-Of course babe, I don't like hospitals either so I understand. Do you want me to get you something?
-Could you get Dani for me?

Han nickade och gick ut genom dörren. Några minuter senare kom han tillbaka med Danielle. Hon gick snabbt fram till mig och kramade mig hårt. Mitt huvud gjorde fortfarande lite ont så jag kved till, hon släppte mig genast.

-Oh my gosh, I'm sorry!
-It's fine Dani!
-Oh god I've missed you! I know it's been like two hours since we spoke but I've missed you!
-Well that's why your my best friend!
-And you're mine!

Vi pratade länge och Niall hade gått ut för att prata med killarna lite. Danielle satt nu vid mina fötter och gav mig fotmassage.

-Your feet smells.
-Shut up! Im sure yours do to!
Vi skrattade.
-Why didn't we go to that lunch with Eleanor again?
-She had to work. But I'm sure she can get together sometime this week! I'll call her!
-Great.

____________________________________

Hello friends?
Förlåt att det har varit dåligt med uppdatering men det visade sig att det blev svårare när skolan började. Jag hår i nian så det är väldigt mycket plugg och man måste verkligen plugga och få bra betyg och så.. Ni som går i nian förstår mig! Förhoppningsvis ni andra också:)
Men jag har en idé! Vad säger ni om att jag(förhoppningsvis)uppdaterar oftare fast med inte lika långa kapitel? Kommentera va ni tycker :)

Kram Alicia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att skriva om One Direction! Bloggen startades i mars 2012.
Pågående novell: As long as you love me.
Handlingen finns längre ner i menyn.

Så läs, kommentera och sprid!

As long as you love me

Marion Charton är 19 är gammal. Hon bor i London med sina föräldrar och syskon. Mary, som hon oftast kallas, har en underbar röst. Mary jobbar på en klubb som underhållare. Hon dansar med sin dansgrupp eller sjunger. Det är då hon är som lyckligast, när hon får stå framför en publik och få applåder. En dag börjar en ny tjej i dansgruppen. Mary och tjejen klickar direkt och blir snabbt vänner. Den vänskapen vänder upp och ner på hennes liv..

Kontakt:

Alicia kontakt:

aliciabloggen@hotmail.com   

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

På en skala där 1 är sämst och 5 är bäst, hur bra är novellen?
 1
 2
 3
 4
 5

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar


Skapa flashcards